Teufel Consono 35 Mk3 (Zwart)

Specificaties 5.1 Satelliet speaker met 80W vermogen - Bekijk alle specificaties

Teufel Consono 35 Mk3 (Zwart) Review

DeBeuker90 1 februari 2020, laatste update op 1 februari 2020, 362 views Product gekocht

Teufel Consono 35 Mk3 (Zwart)

Naar aanleiding van de goede reviews heb ik deze set gekocht (januari 2020). De positieve review op tweakers van "Wizzu" in 2016 klonk bijna te mooi om waar te zijn, maar ik kan deze volledig onderschrijven. .

Pluspunten

• Mooie en stevige speakers
  • Heerlijk geluid met een goede bas
  • Goed bedrijf dat alles op orde heeft: van service tot prijs
  • Speakers kan je 8 weken uitproberen
  • Zeer scherpe en concurrerende prijs

Minpunten

• Geen fysieke winkel
  • Ik heb ze niet vergeleken met dure merken als Harman en Bose
  • Geen kabel bij de subwoofer

Goede speakers zijn als muziekinstrumenten: tijdloos en vereisen vakmanschap. Dit laatste verstaat deze Duitse firma zeer zeker. Zij leveren prachtige speakers met een killer subwoofer. Zowel mijn PS4 games als klassieke stukken komen tot leven. De bas is scherp en intens op momenten dat deze nodig is, en zal niet snel overheersen. Hoge tonen klinken subliem en zelfs bij zacht volume kan ik alle instrumenten van elkaar onderscheiden.

Mijn opstelling:
Huiskamer van 40m2, waarbij de 5.1 set over een oppervlak van 20m2 staat opgesteld.
Subwoofer staat midden in de kamer
AV receiver is de Denon AVR-X1600

Klantenservice en prijs:
De Nederlandse telefonische klantenservice is top. Ik heb ze wellicht drie keer gesproken waarbij zij mij technisch hebben geadviseerd en ik kon eenvoudig extra zaken bijbestellen. Een verademing vergeleken met een hufterige klantenservice als die van de mediamarkt.
Prijs was 299 euro, minus 20 euro korting via de nieuwsbrief, gratis verzending en een setje oordopjes.
Na bestelling was het in twee dagen geleverd (uit Duitsland).

Komende tijd bestel ik waarschijnlijk nog twee speakers bij om mijn set om te toveren tot Dolby Atmos ready. In alle waarschijnlijkheid worden dit Teufels Ultima 20.

Disclaimer: zijnde een amateur muziekliehebber heb ik deze speakers vergeleken met speakers van Akai en Sony. Maar niet belangrijke andere merken als Harman Kardon, Bose etc. Deze laatste zijn dan ook veel duurder en paste niet in mijn budget.

Heb jij ook een Teufel Consono 35 Mk3 (Zwart)?

Volgens mij zit er in Rotterdam een winkel op de Coolsingel die beperkte openingstijden heeft.
Deze winkel was open tot januari is dus nu dicht , ik was er geweest maar ze hadden niet alles in huis wat teufel aanbied maar was wel even goed om langs te gaan en je te laten verleiden.
Erg jammer dat ie er nu niet meer is.
Klopt die is recent gesloten. Aan de telefoon vertelde men dat deze pop-up store wel een 'succes' is geweest. Zij gaan kijken naar een vestiging in Nederland. Wat, waar en wanneer konden zij niet vertellen.