Tweakers zegt: 8,5

1 review

Lenovo Yoga C930-13IKB (81C4002WMH)

Specificaties 13,9" • 3840x2160 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Yoga C930-13IKB (81C4002WMH) Review

OscarO 24 januari 2020, 176 views Product gekocht

Lenovo Yoga C930-13IKB (81C4002WMH)

Initieel dezelfde (goede) ervaring als andere reviewers. Na een jaar geeft de laptop aan dat de accu vervangen moet worden. 32% verlies in capaciteit in een jaar tijd. Google toont dat dit geen incident is. Garantie op de accu is beperkt tot 12 maanden.

Pluspunten

• Compact, licht
  • Goed in gebruik

Minpunten

• Accu's slecht, korte gebruiksduur
  • Warmte kan onvoldoende weg
  • (te) beperkt aantal fysieke poorten

Voor de prijs van het apparaat is het m.i. onvoldoende, dan zijn er betere opties bij Dell en HP.
Qua minpunten is het scherm mij te donker. Zeker t.o.v. het door Tweakers geteste Full HD scherm. De warmteproductie bij browsen is prima, maar met een beetje belasting wordt het toetsenbord onaangenaam heet. Deze belasting kan ook door achtergrondprocessen van Windows 10 komen en zijn dus niet altijd beïnvloedbaar. Voor een laptop met deze specificaties mag verwacht worden dat ze een redelijke belasting goed aankunnen, maar helaas.
2 thunderbolt USB-c poort en plus 1 normale USB poort, wist ik dat een uitdaging ging worden. In praktijk valt me dit tegen.
Bij deze laptop draag ik _altijd_ de lader mee, plus een poort uitbreider. Het beoogde gemak van een kleine, lichte laptop valt daarmee volledig weg.

Heb jij ook een Lenovo Yoga C930-13IKB (81C4002WMH)?