Fossil Sport Gen 4S 43mm Zwart (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel - Bekijk alle specificaties

Fossil Sport Gen 4S 43mm Zwart (Zwart) Review

FoRTeM_ 21 januari 2020, 424 views Product gekocht

Fossil Sport Gen 4S 43mm Zwart (Zwart)

Alle functies die je verwacht van een dure smartwatch, m.u.v. een goede accu voor een licht prijsje, als je hem voor een leuke prijs kunt kopen; een leuk apparaat.

Pluspunten

• Functies
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Slechte accu (1,5e dag)
  • Bandje middelmatige kwaliteit
  • Weinig customisation

Fossil Gen 4S Explorist HR

Zelf heb ik dit toestel gekocht in Amerika waardoor ik 1. net andere software heb en 2. een lagere prijs heb betaald.

Ik heb persoonlijk zo'n 100 euro voor deze smartwatch neergelegd, en in 1 zin: Het was mijn geld helemaal waard.

De pluspunten:

De smartwatch heeft ondanks zijn lagere prijsklasse veel functies die terug te vinden zijn in duurdere vergelijkbare smartwatches; denk hierbij aan waterdichtheid tot 50m (5 atm) stappenteller, music regelen, hartslag meter, NFC, Notificaties, directe verbinding met je telefoon via WearOS en de mogelijkheid om zelf apps toe te voegen.

De installatie is gemakkelijk; Download WearOS, Verbind met bluetooth en naar wens wat instellingen aanpassen, opzich kan je er veel aan aanpassen helaas kan je geen zelfgemaakte achtergrond kiezen, enkel tussen wat te downloaden valt in de Play Store.

De minpunten:

-Helaas is niet alles zonnestralen want de accu is erg slecht. Nu vind ik dit geen probleem, na een volle dag gebruik heb ik 40% over en leg ik hem aan de oplader, opladen gaat dan wel erg snel, na anderhalf uur is hij weer helemaal vol. De accu gaat ongeveer anderhalve dag mee.

-Het 2e negatieve ligt aan het model, de mijne heeft een siliconen bandje wat natuurlijk niet erg stevig is maar wel mooi. De Gen 4S is eventueel ook verkrijgbaar in het leer.

-Het formaat van de smartwatch is vrij klein, nu past mij dit prima maar bij enkelen kan dit te klein zijn.

-Met deze smartwatch kan je niet bellen.

Eindoordeel:

Momenteel is de prijs 150 euro, als accu niet belangrijk is; een leuke prijs voor een leuk product. Vind je de accu wel belangrijk zou ik verder zoeken naar vergelijkbare producten zoals Samsung's Active 2, de Huawei GT of de Garmin Vivoactrive 4.

Heb jij ook een Fossil Sport Gen 4S 43mm Zwart (Zwart)?