Tangent MCS-650 Review

:murb: 2 juni 2010, 980 views

Tangent MCS-650

Pluspunten

• Qua blok een erg degelijk apparaat (echt zoals het er uit ziet), hoewel het jammer is dat de grote volume knop weer van kunstof is. En het CD laatje komt wel wat breekbaar uit. Maar het bied een erg goede geluidskwaliteit, veel detail. Verder vele (analoge) aansluitingen en mogelijkheden (DivX/MPEG4 afspelen van een USB stick, SD kaart)

Minpunten

• De navigatie door de 'sources' gaat erg traag. En ook ontbeert het onscreen menu voor bijvoorbeeld het afspelen echt alle luxe (geen ID3 tags bij muziek, geen over verschillende mappen afspelen, etc.). Maar op zich goed voor mij

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik houd van muziek. Maar niet op de audiofiele manier. Toch is het wel fijn om soms de mogelijkheid te hebben om echt naar alles in de muziek te kunnen luisteren. Een meldkamer maken van de woonkamer (no offence) was echter ook niet mijn bedoeling.

Voor de koop zat ik vooral te twijfelen tussen de Yamaha Pianocraft E730 en deze (overigens heb ik een veel uitgebreidere vergelijking gemaakt). Verder wilde ik niet langer meer films op een computer te hoeven te bekijken (had je dan geen DVD speler? euh... neuh... :o ). Uiteindelijk heeft de Tangent heeft het toch vooral gewonnen vanwege de mogelijke aansluitingen (mogelijk wil ik ooit nog wel blu ray, en ik denk ook nog steeds aan een netwerk media speler).

Toch draait de Tangent MCS 650 nu nog vooral standalone (al zit er een televisie aan vast). Verder leek Tangent mij wel een sympathiek bedrijf, kijk dit eens, en van het de MCS600 (volgens mij hetzelfde, maar dan zonder de 'kermis' zoals DVD en MPEG4 support e.d.) had ik in een erg goede review gelezen.

Ik ben nog steeds erg tevreden. Gebruiksvriendelijkheid is onderhevig aan het aantal features... maar vooralsnog heb ik totaal geen spijt van mijn aankoop.

Heb jij ook een Tangent MCS-650?