Xiaomi Mi Box S 8GB

Xiaomi Mi Box S 8GB Review

Artsneef 18 januari 2020, laatste update op 30 april 2020, 1.043 views Product gekocht

Xiaomi Mi Box S 8GB

Omdat ik geen smart tv heb, ben ik tot de aanschaf van de Mibox S overgegaan. Eerste indruk is prima. Na update naar Android9 deed de Chromecast built-in het niet meer. Na de betreffende app te hebben verwijderd en na een restart weer te hebben geïnstalleerd doet deze het weer.

Pluspunten

• Android 9
  • Makkelijke installatie
  • Goed werkende apps Kijk en NPO start
  • SFR tv app werkt
  • Chromecast werkt uitstekend na enig werk
  • Werkt goed samen met Google Home
  • Nu ook CanalDigitaal app

Minpunten

• Geen KPN app helaas

Geluidskwaliteit Score: 5
Aanvulling bij mijn eerste Quick review
CanalDigitaal app nu beschikbaar. Heb KPN interactieve tv nog geen seconde gemist.
64gb USB stick aangesloten als extra geheugen. De 8gb intern geheugen is wat krap, zeker als je wat games erop zet voor de kleinkinderen. Disney+, Netflix, Prime, NPOstart, Spotify’, het doet het allemaal zonder problemen.
Alleen voor Apple-tv plus Is er geen app. De app voor de Fire tvstick is wel te downloaden, maar werkt niet.
Heb ook de Xiaomi gamecontroller erop aangesloten en een Bluetooth toetsenbord. Werkt ook vlekkeloos. Racespelletjes etc. doen het zonder haperen.
Met de mibox remote app op je telefoon of iPad kan je ook tekst intikken in het zoekschermpje. Uiteraard kan je ook via de ingebouwde microfoon in de afstandsbediening zoekopdrachten inspreken. Die registreert de gesproken tekst veelal foutloos. Ook vragen als “wat wordt het weer” levert de weersverwachting voor mijn woonplaats op, en in beeld verschijnt dan de meerdaagse verwachting met pictogrammen.
De box reageert, als hij niet in stand-by staat, op commando’s van mijn Google Nest. Bij “OK Google, zet de tv aan (of uit) “ dan gebeurt dat ook. Omdat via HDMI de tv gekoppeld is met mijn homecinemasysteem klinkt het geluid uit de Mibox over mijn 5 luidsprekers. Prima geluid derhalve.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Box S 8GB?

Ik heb de KPN app erop wel werkend gekregen.

Je installeert eerste de apk:
kpn apk

daarna een shortcut (zodat hij bij je apps tevoorschijn komt en je niet een sideload nodig hebt).
shortcut apk

Hij werkt prima, ook qua kwaliteit. Enige wat je wel nodig hebt is een afstandbediening met airmouse, want de app is eigenlijk bedoeld voor de telefoon en daarom moet je soms navigeren met de muis. (bijv deze: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dabYv8T)
Ik heb sinds kort ook een mi box en zou graag KPN iTV er werkend op krijgen.
De app installeren lukt, alleen nadat ik de gegevens heb ingevoerd en je normaal naar de kpn omgeving gaat, sluit de app af.

Enig idee wat er misgaat? Krijg geen foutmelding o.i.d. te zien i.i.g.

En hoe heb je de snelkoppeling voor elkaar gekregen? Zou een stuk schelen i.p.v. telkens naar sideload te gaan....

Hoop dat je me kunt helpen!

MvG Ronald
Hey,

Ik heb ten eerste de app gedownload via de play store op google chrome (de apk wordt continu geupdate, als je de apk van de link die ik hier had gegeven hebt geinstalleerd kan het zijn dat hij het niet meer doet omdat hij daarna geupdate is.)

Je moet dan eerst deze extensie downloaden op google chrome:

daarna ga je naar de play store link van de app https://play.google.com/s...d=com.kpn.epg&hl=nl&gl=US en klik je op de knop die bovenaan je browser van de extensie verschijnt:

dan kom je op deze pagina waar je de apk kunt downloaden:

[elke keer dat de app een update krijgt kan je het hier downloaden en installeren op je tv, je hoeft het niet eerst te verwijderen; hij update de bestaande app]

De snelkoppeling apk voeg ik hier weer toe, die hoef je maar 1x te installeren, heeft verder geen update nodig:

Hoop dat dit je verder helpt.
Hey,

Nou heb alles geprobeerd wat in mijn macht ligt (denk ik) maar krijg het niet voor elkaar....
De app gedownload, geïnstalleerd (tot zover gaat alles ok).
Na het opstarten van de app kan ik mijn inloggegevens invullen en hierna gaat het wederom mis.
Na dit punt, sluit de app zich af.
Heb al van alles geprobeerd, box compleet gereset, na het installeren van de app de box volledig opnieuw opstarten, cache geheugen gewist......

Wat het misschien nog zou kunnen zijn, is dat ik bij het instellen van de box geen "Nederland" kan selecteren. Kan alleen Duitsland, Frankrijk, Amerika enz. maar geen Nederland.

Heb jij nog tips??