Tweakers zegt: 7,5

be quiet! Pure Base 600 Zilver/Zwart

Specificaties Tower • 11 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

be quiet! Pure Base 600 Zilver/Zwart Review

FoRTeM_ 17 januari 2020, 208 views Product gekocht

be quiet! Pure Base 600 Zilver/Zwart

De naam doet de behuizing goed; wat een stille kast. Goede geluidsisolatie is aanwezig, zelfs met hoge load erg stil. Kast komt met een fan controller met plek voor 3 fans (2 fans meegeleverd)

Pluspunten

• Hoge bouwkwaliteit
  • Stil
  • Goede cable management opties
  • Goed uitbreidbaar

Minpunten

• Geen usb-c
  • Cable cut-outs niet altijd handig gepositioneerd
  • Stilte > koeling

Be Quiet! Pure Base 600

De pure base 600 is een stille behuizing met goede geluids isolatie.
De behuizing komt met een fan controller met plek voor 3 fans, deze worden via standaard 4 pin connectoren aangesloten.
De fan controller is te bedienen via een handig schuifknopje aan de voorzijde met 3 standen snelheden, op alle 3 snelheden weinig geluid van de ventilatoren te horen.

Er is genoeg plek voor cable management helaas zijn de cut-outs niet altijd even handig gepositioneerd bij bijv. de MSI Z390-A Pro kwamen sommige kabels net niet door de gaatjes waardoor ze net wat verder moesten, nu is het een dichte kast dus zie je dat niet goed maar ik wil alles strak hebben.

Binnen de behuizing zijn 3 3.5'' bays voor en 2 2.5'' bays achter. Er zijn 2 3.5'' bays aan de voorkant van de behuizing voor een eventuele fan controller / reader en/of een dvd lezer.

De behuizing voelt van hoge kwaliteit en straalt dit ook uit met een simpel maar elegant ontwerp.

In deze build heb ik een Intel i5-9600k (niet overclocked) met als koeling een Artic alpine 12 en voor voeding een Seasonic Focus 450 Gold. Ik heb geen ventilatoren toegevoegd aangezien dit niet nodig is, temperaturen waren netjes tussen de 30 en 35 graden idle. Ik moest mijn oor tegen de kast aanzetten om de pc te horen op te laagste stand, op de hoogste stand hoorde ik hem wel maar erg zachtjes. Op de laagste stand had ik de behuizing zelfs open en hoorde ik niet eens of de pc aan was, ik was hier erg door verrast.

In het kort:
Wat een stille behuizing! Prima prijsje voor wat je ervoor krijgt. Met genoeg uitbreidbaarheid mogelijkheden en een prima manier om je kabels weg te werken kom je niks tekort. Helaas niet geschikt voor de zwaardere pc's bijv. game en bewerking pc's i.m.v. de toch niet hoge airflow van de behuizing. Zeker een aanrader voor de standaard thuis build die stil moet zijn.

Heb jij ook een be quiet! Pure Base 600 Zilver/Zwart?