Epson Stylus Photo PX710W Review

singer47Newbie 2 juni 2010, 1.066 views

Epson Stylus Photo PX710W

Pluspunten

• Goede print kwaliteit.
  • Goede afdruk snelheid.
  • Scansnelheid voldoende.
  • Kopie naar printen qua snelheid en kwaliteit is goed.
  • Oogt ook nog eens heel mooi.

Minpunten

• Geen

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3
Ik heb deze printer gekocht tijdens een op=op actie van 4Launch.Om 10.15 uur in de ochtend besteld en in de middag om 15.15 afgeleverd.Klasse.De hele installatie van de printer tot aan het printen aan toe ging heel erg vlot.De meegeleverde handleiding voldoet goed.Ik was een beetje huiverig over het printen van een afbeelding op normaal A4 papier.In een review van PCM stond dat die kwaliteit slecht was.Tot mijn verbazing was de afdruk op Double A papier zeer goed.Ook werd vermeld dat de printer geen cd/dvd's kon printen,nou ja,dan zit dat knopje voor de cd lade er zeker voor de lol op.Ook hier goede kwaliteit,net als photo's printen.Voor 119 euro was dit een koopje.Een aanrader.

Heb jij ook een Epson Stylus Photo PX710W?

De prijs vind ik zeer redelijk voor wat je krijgt. Echt weer zo'n apparaat dat vanwege de consumables laag geprijsd in de markt is gezet. CD printen gaat heel goed, ik vind alleen het laatje wat eruit komt een beetje fragiel overkomen.

Ik ben bij de installatie wel tegen een probleempje aangelopen, Windows firewall zat in de weg bij de statusmonitor. Was wel zo verholpen. Op een andere machine had ik dit probleem niet.

Verder een prachtig apparaat, voordat ik printer koop, kijk ik altijd eerst even of er alternatieve cartridges voor te krijgen zijn. Wat ik ook erg prettig vind, is dat de cartridges vast zitten en niet met de printerkop meebewegen. Dit is vooral handig wanneer voor de toepassing van een ciss.

Persoonlijk denk ik dat het verdienmodel zijn langste tijd wel heeft gehad, EU komt met steeds meer maatregelen om de 'inkt=goud"-maffia te tackelen. Verschil tussen Europa en de VS in een notedop:VS=wetgeving in belang van bedrijven, EU=wetgeving in belang van burgers (en overheid).

Enige minpuntje vind ik het ontbreken van Linux-drivers, maar daar is vast wel weer een mouw aan te passen.

[Reactie gewijzigd door slb op 10 augustus 2010 00:09]

Als iemand een goeie passende mouw heeft gevonden dan hoor ik het graag.
Ik heb hem wel aan de praat gekregen onder linux (Printen), alleen het scannen wil nog niet echt lukken.

Wanneer je hem in een netwerk gebruikt (Windows) kun je beter een nieuwe poort creëren met een vast IP-adres ipv de EpsonNet printer port. Op één computer had ik namelijk verbindingsproblemen wanneer de printer uit- en ingeschakeld was.

De printer bevalt me uitstekend en ik verbaas me (in positieve zin) over het het inktverbruik. Nu heb ik ook een Brother HL-2150N printer voor zwaart/wit afdrukken, dus de printer heeft minder werk dan zijn voorganger (Canon Pixma IP4600).

Ik zit nog te twijfelen of ik een ciss zal aanschaffen voor de Epson, Deze systemen kosten nu minder dan € 50,- incl 600 ml inkt.
Binnen 1 minuut gevonden via google:

Vraag me verders nix over linux, daar zul je vast je eigen expertise in hebben.

Suck6, Frans