Sharkoon SHARK Blades RGB, 120mm

€ 9,90
Specificaties 18,2dB bij maximaal 1.200rpm - Bekijk alle specificaties

Sharkoon SHARK Blades RGB, 120mm Review

Dutchiee 15 januari 2020, 3.329 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Dutchiee schreef afgelopen jaar 19 reviews, waarvan 57% gesponsord.

Sharkoon SHARK Blades RGB, 120mm

Sharkoon, wie kent het niet? Het Duitse merk Sharkoon is al vele jaren op de markt met randapparatuur, behuizingen, HDD-dockingstations, gaming stoelen e.d. Vandaag pakken we een fan van Sharkoon onder handen, de Sharkoon Shark Blades RGB Fan. Hoe deze mij bevalt? Dat lees je in deze review.

Pluspunten

• A-RGB, dus niet één kleur
  • Kleuren lopen netjes over
  • Bij normaal gebruik zijn de fannetjes relatief stil
  • Gemakkelijk aan te sluiten

Minpunten

• De fans zijn alleen te koop in 120mm, 140mm bestaat helaas niet

Sharkoon Shark Blades RGB Fan

Kabel en aansluitingen
Aansluiting ventilator:
3-polige

Aansluiting LED:
3-Pin (5V-D-G) & 4-Pin (5V-D-coded-G)

Kabel lengte LED:

SHARK Blades RGB Fan
Set met fan-schroeven
Handleiding

Uitpakken

Vanuit Sharkoon ontving ik 4x een Shark Blades RGB Fan. En tweemaal een Shark Blades RGB Strip. Deze review gaat dieper in op de RGB Shark Fan(netjes).

Het pretpakket van de Sharkoon Blades RGB Fan bestaat uit het volgende; handleiding, 4 schroefjes en uiteraard de RGB Fan.

De fan heeft 3 kabels. 1x een 3-pin voeding voor de fan. En 1x een A-RGB kabel voor de verlichting. Voor een aantal moederborden zit er aan de A-RGB kabel ook nog VGD plug. Voor wanneer er geen A-RGB aansluiting maar VGD aansluiting beschikbaar is.

Tijd om het boeltje in een behuizing te bouwen.
ASRock X570 Creator met Kingston Fury Black geheugen, en de 3700x en 5700XT erin en gaan met die banaan!

Zo zit er één fan aan de achterkant van de kast én drie aan de voorkant! Bovenin zit de RGB Strip van Sharkoon. Achter de voorste rand.

RGB

A-RGB all the way! Persoonlijk vind ik het wel gaaf ogen dat RGB. Je kunt er uiteraard ook voor kiezen het uit te zetten, mocht je hier een andere mening over hebben. :)

Omdat ik in deze kast ook een Sharkoon Shark RGB Strip heb zitten, wordt ook de binnenkant van de kast erg mooi verlicht.

Als ze nu ook nog fannetjes van 140mm creëren, ben ik de eerste die mijn andere PC vol gaat stoppen met deze fannetjes. Ik vind de strip/band die om de fannetjes heen zit, er erg gaaf uitzien. De huidige 140mm fannetjes (van een andere fabrikant) hebben de RGB lampjes aan de binnenkant van de fan zitten - hetgeen draait. Als je dan naar de fan kijkt, dan kijk je recht in zo’n RGB led. De semi-rubberen strip die om de Sharkoon fan heen zit, die zorgt ervoor dat het licht zachter wordt verdeeld.

Daarnaast heeft een A-RGB fan ook zijn voordelen. Zo is er via het moederbord software in te stellen wat voor effect moet worden weergegeven, en is niet alleen één kleur te zien zoals bij de standaard RGB fannetjes.

Met de kleine pc build, waren de 4 fans van Sharkoon een warm welkom. Sterker nog, ik vind het gewoon enorm gaaf ogen. En dat blijkt ook wel met de vele afbeeldingen die ik van de kast heb gemaakt - terwijl deze aan stond (69 foto’s :’D).

Vergeleken met de andere fannetjes (klik) rond dezelfde prijsklasse, komt de Sharkoon Shark Blades RGB er best goed uit.

Ik ben in iedere geval een fan van de Sharkoon Shark Blades RGB Fan (Badum-tsss).

De Sharkoon Shark Blades RGB Fan krijgt van mij 5 van de 5 sterren.

Heb jij ook een Sharkoon SHARK Blades RGB, 120mm?

Leuke review! Ik bn even benieuwd naar het kabelmanagement: hoe heb jij dat opgelost? Zijn de fans bijvoorbeeld te daisychainen? Ik heb namelijk niet even 4 argb headers op mijn mobo. (maar wel een fanhub)
Dank je wel!
Nee, helaas niet. Er zijn echter wel kabels die daarbij helpen. Bijvoorbeeld een 4 in 1 argb verlengstuk (zie het als een soort splitter). Daarmee had in het zelf op moeten lossen.
Enig idee waar ik die kan bestellen ? Ik wil mijn PC ook volplempen met deze fans. Heb het van de week bij iemand in de PC gezien en het is ontzettend mooi (en de airflow is prima te noemen). Thanks voor de review.
Natuurlijk! Ik kan alleen even snel de 1 naar 3 kabel vinden. Je kan ze ook weer aan elkaar hangen overigens. :)
pricewatch: Cooler Master 1-to-3 RGB Splitter Cable
Ah kuhl. Danke dir :')
Werken de fan en de verlichting tegelijk?
Jazeker - als de andere a-rgb kabel ook wordt aangesloten op het moederbord.
Thanks, die moet ik meteen mee bestellen dan