sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Samsung QLED 43Q60R Zwart

Samsung QLED 43Q60R Zwart Review

GeKo 14 januari 2020, laatste update op 14 januari 2020, 145 views Product gekocht

Samsung QLED 43Q60R Zwart

Goed product, prettig formaat mooi dun.

Pluspunten

• Formaat
  • Scherpte
  • Design
  • Netflix

Minpunten

• Geen numerieke invoer op afstandbediening
  • Microfoon in afstandsbediening (privacy?)

Onze oude vertrouwde Samsung heeft begin 2020 de geest gegeven.
Tijdens het opstarten kwam er wel geluid maar geen beeld.
Geprobeerd of alle kabels 'vast' zaten, de knoppen op de TV geprobeerd, helaas niets.

Dan wordt het tijd voor een nieuwe TV, omdat het onvoorzien is blijft het bij een beperkter budget . Hiermee vallen de OLED panelen al snel af, helaas.

Samen met mijn vrouw gekeken naar wat wij nu wenste in onze nieuwe TV:
- Een prijs van maximaal €750.
- Netflix moet via de tv te spelen zijn.
- Maximaal 43" televisie.
- Minimaal 2 HDMI aansluiting.
- Nieuw model.

Met deze wensen kan je veel kiezen maar ook veel High-End modellen vallen af.
Na enkele uren contact met vrienden en familie en het lezen van internetpagina's vol reviews tot de conclusie gekomen dat een Samsung paneel een goed keuze zou zijn.

Via Coolblue uiteindelijk de bestelling gedaan omdat op deze webwinkel de tv binnen budget viel en snel leverbaar was.

Na levering de nieuwe tv meteen op zijn plaats gezet en aangesloten.
Toen begon het instellen, was te verwachten maar wel even wennen als je van plug-and-play afkomt.
Tijdens het instellen ervoor gekozen om geen gebruik te maken van een account en de stembediening.

Op moment van schrijven 14-01-2020, de tv een klein weekend kunnen testen en tot nu zeer tevreden.
Het scherm oogt duidelijk beter en scherper dan de 10 jaar oude HD-ready tv die de geest gegeven heeft. Prettige bediening tijdens het zappen en zeer snel met het opstarten van o.a. Netflix.

Het enige minpunt is dat er geen fysieke knoppen op de aftandsbediening zitten voor de numerieke invoer van de zenders. Het snel switchen naar de favorieten zenders kost hierdoor wat meer tijd.
Verder heb ik nog geen defecte pixels en/of ghosting opgemerkt. Ook kan ik nog niets zeggen over inbranding.

M.b.t. de prijs; voor €400 meer heb je een 55" LG OLED paneel. Gevoelsmatig kan de prijs dus wat scherper.

Uitbreiding zal t.z.t. volgen als de tv wat langer in gebruik is.

Heb jij ook een Samsung QLED 43Q60R Zwart?