Cooler Master MasterFan SF360R ARGB, 120mm

Cooler Master MasterFan SF360R ARGB, 120mm Review

Wayed 5 januari 2020, laatste update op 5 januari 2020, 527 views Product gekocht

Cooler Master MasterFan SF360R ARGB, 120mm

Als je moederbord de 3 pins ARGB ondersteunt is het zeker de moeite waard

Pluspunten

• makkelijk inbouwen
  • prima airflow
  • plug & play

Minpunten

• profielen op bijgeleverde controller kunnen niet worden aangepast/toegevoegd
  • Bijgeleverde controller kan geen extra ARGB apparaten aansturen

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 3
Geluid (max) Score: 1
Geluid (min) Score: 4
Ik was op zoek naar vervanging voor 3 ventilatoren die voor in mijn case zitten en door de radiator van mijn CPU blazen omdat die ik had niet voldoende lucht konden verplaatsten.

Inbouwen is lekker simpel. Het is 1 unit met 1 kabel voor aansturing en 1 kabel voor de ARGB in plaats van 3 units met ieder zijn eigen set. scheelt weer een hoop in cable management

Het aller grootste nadeel is de ARGB controller. Ik heb een moederbord wat dat niet ondersteunt dus ik heb pech en moet de bijgeleverde controller gebruiken of de andere die coolermaster heeft kopen. De standaard controller kan namelijk niet meer leds aansturen dan in de SF360 zitten. Mijn plan was om er nog een extra case fan bij te steken maar dat kan dus niet.

De standaard profielen zijn opzich prima maar als je een bepaald beeld hebt bij je build kunnen ze tegenvallen.

Eindoordeel: Kopen als je alles al van CoolerMaster hebt (ivm software) en je moederbord dus ARGB ondersteunt.

Heb jij ook een Cooler Master MasterFan SF360R ARGB, 120mm?

Ik vind je beoordeling best wel pittig. Er ligt nergens een claim vanuit Cooler Master dat de controller meer zou kunnen aansturen, enkel dat deze gemaakt is voor de SF360R. De controller is in mijn optiek juist een mooie toevoeging voor build eigenaren zonder ARGB. :)
"De controller is in mijn optiek juist een mooie toevoeging voor build eigenaren zonder ARGB. :)"

De laatste zin in mij review zegt precies dit.

Reviews zijn persoonlijke meningen en ervaringen, ik wil niet allerlei kastjes uit mijn pc hebben. Maar dat ben ik.