Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G

Specificaties 6GB GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G Review

Kalis 3 januari 2020, laatste update op 4 januari 2020, 1.565 views Product gekocht

Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G

Kleine dualfan kaart met prima prestaties. Nette framerates op 1440p. Lekker stil. Goede overklokker. +117% powerlimit. Samsung GDDR6. 1440p Ultra: BFV 75fps, COD MW: 95fps. RX 5700 is wel veel (40%) sneller.

Pluspunten

• Nette performance op 1440p
  • Stil

Minpunten

• 72C onder load max 76C in game (schijnt prima te zijn!)
  • RX 5700 is 60,- duurder (AMD website) 316 inclusief, deze kaart kost 257,-

Deze GTX 1660 SUPER van Gigabyte heeft 1070/1660ti prestaties en is een leuke upgrade voor relatief weinig geld voor mensen die nog een ouder model hebben. Met een snelle GPU en 6GB GDDR6 kan je op 1080p en op 1440p prima gamen.

Ik heb deze kaart als tussenoplossing omdat mijn AMD RX 5700 reference model nogal luid is (lees straaljager). Daar gaat een waterblok op.

Alle first person shooters die ik speel draaien met minimaal 75fps op ultra/high settings. Met de RX haal ik wel 25-45 fps meer.

Mijn reference 5700 heeft een XT bios flash, vergeleken met de GTX 1660 SUPER (+120 powerlimit, +125 core, +750 mem)

Heb jij ook een Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G?

72c onder load is een nadeel? De meeste GPU's worden warmer.
En dat is dan ook meteen de reden waarom de kaart stil is, je kunt hem wel koeler houden indien gewenst maar dat gaat ten koste van het lawaai.
72ºC is prima. Ik ken duurdere kaarten die niet onder de 85ºC te krijgen zijn onder full load.
Het omslagpunt voor deze kaart is 91ºC, dus je zit in het prima-kamp.

Sommige mensen zijn nooit tevreden. Als je perse een koelere kaart wil, dan zit je of aan een watergekoelde kaart (terwijl de RTX2080 Ti Waterforce ook bijna de 80ºC aantikt met custom waterkoeling), of aan een aftermarket GPU-koeler.
Gemiddeld 72C met 76C max 2 uurtjes COD MW multiplayer is inderdaad netjes. En ik hoor hem nauwelijks terwijl de fanspeed dan op ongeveer 80% staat. Ik pas de review erop aan.

[Reactie gewijzigd door Kalis op 3 januari 2020 21:11]

Goei zo. Wil je toch dat het allemaal nóg koeler wordt, pas dan je airflow aan. Ik weet niet wat voor kast je hebt en welke heethoofdjes er nog meer in je kast hangen, maar airflow doet een hoop. Zelf heb ik een CM Scout II en die heeft best een goede airflow, met twee fans voorin, eentje achterin en een Cryorig H5U als cpucooler. Of je gooit je PC in de ijskast :')
Het is een vrij fors mini ITX systeem met 4 Corsair SP120RGB fans en een Arctic Liquid Freezer 240.
Bovengemiddelde koeling zal ik maar zeggen, maar tot nu toe ben ik erg tevreden met de kaart.
Superstil en snel genoeg voor AAA gamen. Ik vind het persoonlijk ook niet eens zo duur voor wat je krijgt. Qua specs dan, maar ja daar ben je Tweaker voor :D
Joa, dat doe je goed. Heb je een Lian Li kast ofzo ? Ken weinig kasten waar 4 full-size fans in kunnen.
De keuze voor de SP120 is wel netjes, dat zijn mijns inziens de stilste nog best koelende fans die je kunt krijgen, tegen een niet al te absurde prijs. De RGB-variant ken ik niet. Ik had een setje SP120's op mijn oude Corsair H100i zitten, omdat de standaard fans het deden voorkomen alsof er een Concorde in mijn PC aan het opstijgen was :')
Ben wel benieuwd naar je kast. Zit zelf te kijken om een mini ITX pctje te bouwen voor aan de TV.
Ik zou 76C ook iets te warm vinden, grafische kaarten gaan toch wel iets langer mee als ze iets minder heet draaien, maar dat kan je zo zelf regelen in bv msi afterburner.
100% fanspeed in MSI Afterburner en de kaart is 76C in game. Dit is wel met flinke overklok 2070MHz / 7800MHz met 120% powerlimit. Ik hoor hem nauwelijks ben zeer tevreden!
Dat is het belangrijkste als je zelf tevreden bent. Ik ben zelf juist meer van een kleine undervolt omdat kaarten dan veel efficiënter zijn en ik in het verleden al best wat kaarten heb zien overlijden toen ik ook altijd voor max over cLock ging.
Hoi, zou je enige indruk kunnen geven van wat jouw ervaringen zijn met AAA-games, als je die ooit speelt/hebt gespeeld? Kunnen ze op ultra draaien op 1080p? Bij voorbaat dank :)
Hoi, ik heb een 1440p monitor en de nieuwe COD draait op 80 fps met settings op ultra. Het is een snelle kaart je kunt dus alle nieuwe games op high/ultra spelen met een 1080p monitor!