Arctic Accelero Twin Turbo Review

TimmeyNL 2 juni 2010, laatste update op 2 juni 2010, 122 views

Arctic Accelero Twin Turbo

Pluspunten

• Installatiegemak
  • Koelvermogen
  • Geluidsproductie

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Koelvermogen
Ik heb de koeler op een Radeon HD4850 van Sapphire geplaats.
De originele koeler kon Total War: Napoleon niet bijbenen. Het systeem crashte op Windows XP 64Bit na een paar minuten spelen. De videokaart werd een graad of 105-110. Met Win7 was dat iets lager en bleeft het systeem wel draaien, maar ook dan werd de kaart een goede 100 graden.
Met de Twin Turbo is er niets aan de hand en komt de temperatuur niet boven de 85 graden.
Het kan nog koeler want ik heb hem voor een optimaal geluidsniveau op 7 Volt aangesloten.

Geluidsproductie
De originele koeler was idle zeer acceptabel, maar zodra er een 3d-toepassing gestart werd, tansformeerde het in een stofzuiger. Deze Twin Turbo is idle praktisch niet te horen en onder load is het nog steeds erg acceptabel. Maar dat is dus op 7V, geen idee hoe het op 12V klinkt.

Installatiegemak
De installatie was eenvoudig en duidelijk. Dit is de eerste keer dat ik een GPU-koeler vervangen heb, dus ik kan het niet vergelijken met andere koelers, maar binnen een kwartiertje zat het ding erop.
Om hem passend te krijgen voor mijn Sapphire HD4850 moest ik de baseplate van de koeler een beetje verstellen, maar dat was een kwestie van 4 schroefjes los draaien, de plaat verschuiven en weer vast zetten. Ook het bevestigen van de memory en voltage-blokjes was kinderspel.

Compatibiliteit
Volgens de doos kan de koeler op een groot aantal kaarten en gezien de bevestigingspunten en de verschuifbare baseplate geloof ik dat ook wel.

Heb jij ook een Arctic Accelero Twin Turbo?