ZTE Axon 10 Pro Blauw

Specificaties 6,47" • 2340x1080 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

ZTE Axon 10 Pro Blauw Review

jvgemert 1 januari 2020, laatste update op 20 juli 2020, 460 views Product gekocht

ZTE Axon 10 Pro Blauw

Mooi en compleet toestel

Pluspunten

• Veel features (NFC, QI laden, in screen vingerafdruk lezer, etc)
  • Snel
  • Redelijk kale versie van Android

Minpunten

• Minder bekende in nederland
  • Standaard setting voor ineternet via KPN 4G werkt niet
  • Geen ondersteuning voor ARcore

Aanschaf
Ik heb de ZTE tijdens cyber monday voor onder de 400 euro kunnen scoren bij amazone.de. Dit was een top deal _/-\o_ aangezien hij nu in de pricewatch voor 650+ euro in de lijst staat. Tevens is de 650,- een geen gekke prijs als je kijkt wat de spec's zijn (echt wel high end).
Levering
Binnen een week werd hij geleverd. In de doos zat het volgende:
- Telefoon (Daar ging het ook om)
- USB lader
- USB-A naar USB-C kabel
- 3.5 mm in-ears
- USB-C naar 3.5 mm hoofdtelefoon aansluiting
- Transparante case ( :)
Eerste indruk
De telefoon is lekker snel en heeft nauwelijks overbodige apps geïnstalleerd staan. Ik was altijd een Samsung uit de S series gewend maar dit voelt wel erg goed aan. De vingerafdrukscanner in achter het scherm zit is snel en ook de face unlock werkt zeer goed. Ook over de accuduur ben ik erg te spreken tegenwoordig hoef ik mijn telefoon bij gewoon gebruik bijna niet meer op te laden als ik 2x per dag een rit met de auto (van ongeveer 30 min.) maak en hij dan daar via de kabel verbonden is voor gebruik met Android auto.

--- Update (23 feb 2020) ---
Telefoon nu een paar maanden in gebruik. Nog steeds erg gelukkig mee, alleen momenteel 1 uitdaging. Ik lees online dat er een update naar Android 10 zou zijn die OTA geinstalleerd kan worden. Helaas zegt de telefoon dat hij nog op de laatste beschikbare versie zit :-( Hopelijk wordt dit snel opgelost.

--- Update (19 apr 2020) ---
Android 10 update is nu al een paar weken binnen en werkt naar behoren. Nog steeds erg gelukkig met de phone.
Update houdt onder meer in dat je aan groepen een ringtone kan hangen (dit wordt wel per contact opgeslagen)

--- Update (20 juli 2020) ---
Tot de ontdekking gekomen dat ARcore van Google niet wordt ondersteund. Dit is wel jammer want zo mis je alle apps die daar gebruik van maken. Dus geen ondersteuning voor AR met dit toestel.

Heb jij ook een ZTE Axon 10 Pro Blauw?

Dank voor de review. Heb je ondertussen wel de Android 10 update gekregen?
Yep de Android 10 update is binnen en werkt naar behoren