Samsung QLED Q64R 55" Zilver

Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 120Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung QLED Q64R 55" Zilver Review

poststamp 1 januari 2020, laatste update op 10 januari 2020, 1.715 views Product gekocht

Samsung QLED Q64R 55" Zilver

TV met reclame in menu's.

Pluspunten

• Uitstekende upscaling naar UHD.
  • Uniforme helderheid en kleur over het hele scherm.
  • Goede universele afstandsbediening.
  • Goed geluid.

Minpunten

• Knoppen van afstandsbediening niet programmeerbaar.
  • Het blijft een LCD: Geen perfecte zwartwaarden.
  • Reclame in bedieningsmenu
  • Biksbie.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Deze TV kon ik kopen met inruilkorting, dus de oude TV in de auto, en met een nieuwe terug komen. In de winkel leek hij niet zo groot tussen de nog grotere modellen, maar hij paste nog maar net in mijn auto. Hij is niet zo zwaar, ongeveer 20 kilo in de verpakking, maar hij is zo lomp groot dat je hem in de doos bijna niet in je eentje kunt verplaatsen. Er zit geen handvat boven in het midden van de doos, even iemand verrassen wordt een hele opgave.
Eenmaal uit de doos is het veel gemakkelijker, en hij ziet er veelbelovend uit met zijn grijsmetalen bezel en metaalkleurige voeten.
De afstandsbediening ziet er ook mooi uit, en is van metaal. Het is dezelfde als die van de high-end Q90R, en dat is een mooie extra. Je kunt er ook de tv ontvanger mee bedienen, al moet je wel door een menuutje lopen om hem aan- of uit te zetten. De meeste functies zijn alleen bereikbaar via een menu, maar in het startmenu zit reclame. Slim bedacht, je leest het in vrijwel geen een review.

De TV zelf laat zich vloeiend bedienen, en voelt snel aan. Je kunt ook apps open laten staan, ze sluiten niet af op de achtergrond, schakelen tussen netflix en een blu ray gaat soepeltjes.
Het scherm is natuurlijk een LCD, toch zijn de zwartwaarden goed. In een volledig duistere kamer zie je in een zwart vlak wel vaag de backlight, maar zo vaak ga ik toch niet naar een zwart vlak kijken, meestal heb ik wel beeld op de tv als 'ie aan staat. En dat beeld is mooi, er zitten geen vlekken in een wit- of anderskleurig vlak, het is mooi uniform.
Upscaling van beeld naarUHD is zeer goed, van alles wordt een scherp plaatje gemaakt. De Quantum Processor 4K doet zijn werk goed, ik zie nergens ruis. Ook blokruis is niet aanwezig. Als de bron zelf 4K is, dan is het helemaal een feest, The Witcher komt bijna tot leven op Netflix.
De ondersteuning voor Divx en xVid ontbreekt. Ook DTS-soundtracks speelt de TV niet af, dus je oude filmvoorraad speelt misschien niet feilloos af.
Ik heb gezocht naar goede beeldscherminstellingen, en ik heb deze toegepast:
Beeldmodus: Film
Achtergrondverlichting: 26 icm. detectie van omgevingslicht
Helderheid: 0
Contrast: 45
Scherpte: 0
Kleur: 25
Tint(G/R): 0
Clean Digital View: Laag (Deze functie is vooral nuttig voor low-res beeldmateriaal zoals DVD)
Auto Motion Plus: Auto
Contrastverbetering: Uit
Kleurtint: Warm 2
Gamma: BT.1886 / 0
RGB-modus: Uit
Kleurruimte: Auto
Het geluid is trouwens beter dan ik had verwacht, de TV is van onder niet zo dun en er is dus plaats voor redelijk fatsoenlijke speakers die naar beneden gericht zijn.
Bijzonder jammer is dat er reclame in zit, en de kijkhoeken tegenvallen.

Heb jij ook een Samsung QLED Q64R 55" Zilver?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.