Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

€ 66,90
Specificaties 16GB DDR4 @ 3.200MT/s, kit van 2 - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 Review

vochtige 30 december 2019, laatste update op 13 april 2020, 1.040 views Product gekocht

Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Voor een intelsysteem zal deze kit prima werken en krijgt hij uiteraard wel 5 sterren, maar voor mijn persoonlijk ryzen 2de generatie systeem kreeg ik het niet op 3200mhz stabiel.

Pluspunten

• deftige verpakking
  • ziet er aardig uit voor het oog
  • draaide probleemloos op 2133mhz
  • Lage prijs

Minpunten

• Niet compatibel Asrock b450m pro 4 en 2700x op bios 3.60

Stabiliteit Score: 1
Review om mijn persoonlijke ervaring te delen. Omdat ik zelf veel tijd heb gestoken in o.a. het lezen van verschillende fora en veelvuldig getweak, hoop ik via deze weg de medetweaker te informeren. Op tweakers zelf heb ik geen enkele info gevonden die me kon helpen. Daarmee hoop ik via de 2 sterren jullie aandacht te trekken indien je hetzelfde van plan bent.
Dus verschillende forumposts gelezen met identieke combinatie, hopelijk kan ik anderen helpen dezelfde fout te voorkomen. De prijs van deze ramkit is zeer verleidelijk om een budget vriendelijk systeem te bouwen.
Het probleem schuilt bij verschillende factoren. De kit die ik had werd gemaakt in 2015. D.w.z. ruim voor het ryzentijdperk. Het moederbord op zich maakt zich ook schuldig aan kieskeurig zijn betreft ram.

Getest op Asrock b450m pro4, ryzen 2700x.
De bios (3.60) gaf 2133mhz kit aan. Via XMP profile 2 kreeg ik veel keuze rond aantal mhz.
Eens op 3200mhz gezet, geladen in windows en de computer bevroor na 2 minuten. Daarna in Bios op 2933mhz gezet. Iets stabieler. Soms 3 uurs probleemloos achter de computer, maar soms ook na 10 minuten een freeze.
Allerhande zaken geprobeerd (verhogen voltage, manueel timings instellen...), veel fora gevonden over deze combinatie van moederbord en ram.

Maar uiteindelijk een nieuwe set gekocht die wel in de QVL stond.
De QVL die ik beter op voorhand had geraadpleegd.

Heb jij ook een Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16?

foutje... verkeerde topic....

[Reactie gewijzigd door benedictuz op 4 januari 2020 10:53]

Ik heb deze combi ook (2x8 GB Corsair LPX 3200 MHz + AsRock B450M Pro4) maar dan met een Ryzen 3600, en heb het werkend gekregen met behulp van Ryzen Master. Via BIOS (geupgrade naar 3.90) en het XMP Profile kon ik niet tot 3200 MHz komen, maar uiteindelijk met de Ryzen Master sofware draait hij nu stabiel.
Bedankt voor je comment. Even de review aangepast.

De website van Asrock raadt af om met Pinnacle cpu's naar hogere bios te gaan. Dus die weg had ik niet durven volgen.
Vindt wel dat je het product nu 5 sterren mag geven ipv 2.
Ik heb afgelopen 3 dagen aan een nieuwe pc gewerkt met hetzelfde geheugen en kreeg hem niet geboot na WIndows 10 installatie (instant crash). Nieuw moederbord besteld maar exact dezelfde problemen (A320 naar B450 chipset, maar exact hetzelfde).

Gelukkig ben ik niet de enige met deze problemen. Welk geheugen heb ik nu besteld?

Specs:
Ryzen 3700X
Asrock A320M Pro4 R2.0 & MSI B450M Mortar Max

[Reactie gewijzigd door sjanssen15 op 6 januari 2020 18:39]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.