1 review

Lenovo 300e 81FY0007MH

Specificaties 11,6" • 1366x768 • 32GB • Intel Celeron - Bekijk alle specificaties

Lenovo 300e 81FY0007MH Review

The-Omega 23 december 2019, 269 views Product gekocht

Lenovo 300e 81FY0007MH

Goede stevige reis/lite-outdoor laptop, door kleine on-bord-SSD niet geschikt voor Windows, daar in tegen perfect voor Linux.

Pluspunten

• extra SATA (M.2) SSD-connector
  • geen BOIS Whitelist
  • degelijk, kan tegen een stootje

Minpunten

• zeer kleine on-bord-SSD

gekocht voor de zomer vakantie als reis/lite-outdoor laptop.
voor het kopen had ik al het idee op er Linux op te zetten, maar toch even Windows gedraaid op firmware/BIOS te updaten.
na ongeveer 30 min gaf Windows de melding dat zijn schijf vol zat (wat wil je met 32GB ;) ).
dus... Windows update de nek om gedraaid en de schijf opgeschoond.
Firmware/BIOS update verliep verder vlekkeloos.

na wat prutsen met Secure-Boot in de BIOS Debian geïnstalleerd gekregen en na wat zoeken op github ook het automatisch draaien van het scherm werkend gekregen.

Na de vakantie Kali Linux geïnstalleerd, ook dit ging zonder problemen en alle hardware werd automatisch herkend en ondersteund (inc. automatisch draaien van scherm als je de laptop in tablet mode klapt).

Later heb ik de laptop nog eens goed vanbinnen bekeken en kwam ik een M.2 80mm-slot tegen welke ik heb opgevuld met een WD Green SSD (ook meteen de Intel 8265NGW WiFi kaart vervangen voor een Intel AX200)

Bijde kaarten verwen zonder problemen herkend in de BOIS en in Kali.

Ben benieuwd hoe het 36C3 zal overleven :P

Heb jij ook een Lenovo 300e 81FY0007MH?