Specificaties 46" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 46LD550 Zwart Review

StraightOn.NL 1 juni 2010, laatste update op 1 juni 2010, 1.236 views

LG 46LD550 Zwart

Pluspunten

• Zeer goede zwartwaarden en contrast
  • Out of the box prima instellingen en kalibratie is eigenlijk niet nodig
  • Zeer zeer goede inkijk hoeken
  • Prijs-kwaliteit!

Minpunten

• Ziggo DVB-C werkt niet
  • Specificaties kloppen niet, geen USB video playback
  • Geen mogelijkheid om nieuwere firmware te installeren

Nou hier een korte review van mijn 46LD551 (dus niet de LD550, maar ik kan geen technische verschillen ontdekken tussen de twee.

Info voor de gebruiker en potentiŽle kopers:

TV WERKT NIET MET ZIGGO DVB-C / DVB-C HD hoewel de tv er technisch helemaal toe in staat is blijven de zender gescrambeld.

De TV beschikt over een DVB-C HD tuner en ook over een CI+ slot en NL1 NL1HD en nog een aantal vrij te kijken zenders zijn dan ook prima te bekijken. De CI+ CAM wordt geaccepteerd en geauthentificeerd als CI+ zijnde maar de Ziggo SMART card wordt niet op de juiste wijze gedescrambeled.

In de CICAM handleiding staat bij de DESCRAMBLE service van de module dat er 'D29-4...' moet staan, echter er blijkt bij deze TV's de melding 'D100-8 versleuteling OK', te staan wat de oorzaak zou kunnen zijn van de gescrambelde zenders.

Het probleem met LG tegenwoordig is dat men zelf geen firmware's meer kan updaten en dat je dus met de geleverde firmware gebakken zit.

LG klantenserive heeft mij zojuist bericht dat de TV's die niet Ziggo gecertificeerd zijn op dit moment dat ook niet meer gaan worden (wellicht wel toekomstige nieuwe modellen, maar de huidige serie niet)

Er werd mij verteld dat doordat de certificering er niet is, het niet mogelijk wordt om Ziggo te ontvangen op deze series modellen hoewel ze er technisch wel geschikt voor zouden moeten zijn. Er werd volgens de klantenservice dan ook niet gewerkt aan firmware waarmee het wel zou kunnen gaan werken.

Al met al wel een duidelijk verhaal van een persoon die er wel verstand van leek te hebben, maar toch vreemd, de TV's zijn wel technisch ervoor geschikt maar LG gaat geen firmware uitbrengen waarmee het wel ooit zal gaan werken...dus ik ben benieuwd. Zeker aangezien de LD540 die wel werkt voor zover ik het kan beoordelen exact en ook technisch gezien dezelfde TV is als de LD550!

Maar goed nu over de TV zelf, ik zal hieronder wat foto's posten waarmee hopelijk duidelijk wordt hoe goed de TV is in datgene wat hij moet doen, beeld fatsoenlijk en natuurgetrouw weergeven!

Ik heb de TV zelf proberen te kalibreren, maar dat was eigenlijk niet of nauwelijks nodig, met de standaard thuis instellingen heb ik nergens meer dan 3% aangepast. De andere modussen zoals bioscoop, sport e.d. zijn mijn inziens niet om naar te kijken en laten het beeld grandioos vertekenen.

Motionflow, Truemotion, zoals LG het noemt doet prima zijn werk, bij snelle beelden/wisselingen vertoont de TV geen haperingen, ook als je naar tickerbalken kijkt onderin beeld zoals bijvoorbeeld op rtl-z of CNN is er niets aan de hand, beeld blijft 100% vloeiend

De volgende foto's heb ik gemaakt met een Canon Ixus 50 camera met backlighting op 70% bij daglicht.

Zoals je kunt zien zijn de inkijkhoeken zeer goed te noemen, als referentie heb ik zelf een W5500/W5720 of een EX500 en een Samsung B6000 (bij vrienden/ouders)

De inkijkhoeken zijn zeker net zo goed als bij de Sony's, en dat wordt alleen maar geholpen door het matte scherm waar deze net zoals de genoemde Sony's over beschikt. De TV heeft dus als een van de weinige verkrijgbare modellen op het moment een mat scherm in plaats van het zo vervelende glazende scherm.

Ten op zichte van de B6000 zijn de inkijkhoeken echt geweldig (die vallen dus ook tegen bij een B6000) met name de verticale kijkhoeken zijn dan prima (die zijn bij een B6000 niet meer dan 10% helaas)

De TV beschikt ook niet, terwijl LG dat zelf wel beweert, over Video USB playback, dus je kan de TV niet gebruiken als mediaspeler voor je films...

De foto's spreken verder voor zich neem ik aan...als er nog vragen zijn beantwoord ik die graag, maar de review blijft hierbij...ik heb ook al veel geschreven over deze TV op GoT in:

FOTO's: http://www.avforums.com/forums/12268380-post42.html

en http://www.avforums.com/f...-lg-ld550-lcd-thread.html

Heb jij ook een LG 46LD550 Zwart?