Apple iPhone 5s 16GB Goud

Niet beschikbaar
Specificaties 4" • 1136x640 • 16GB - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 5s 16GB Goud Review

TygoDoesStuff 16 december 2019, laatste update op 16 december 2019, 277 views Product gekregen

Apple iPhone 5s 16GB Goud

Voor dagelijks gebruik in 2019 komt dit toestel toch nét wat kracht te kort, daarnaast houdt de accu (recent vervangen) het amper een halve dag uit. Het is echter wel een lekker klein toestelletje, die lekker in de hand ligt, en door i.o.s 12 werken alle apps ook nog!

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Update naar iOS 12
  • Helder en scherp scherm
  • Goedkoop
  • Touch id (werkt helaas niet meer op mijn toestel)
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Mist net wat kracht voor sommige apps
  • Camera is in 2019 toch echt te slecht geworden
  • Mijn toestel genereert veel hitte
  • Accu houdt het niet lang vol

Na dit toestel gratis van een vriend gekregen te hebben, heeft hij eerst een paar maandjes doorgebracht op een plank, maar toen mijn Samsung er mee op hield, had ik deze toch echt nodig. Het eerste wat ik gedaan heb, is de accu vervangen, omdat de vorige accu er helemaal doorheen zat. Helaas is daardoor touch id er mee opgehouden. Ik vind de iPhone in 2019 zeker nog een goed toestel, vooral als je je bedenkt dat deze iPhone al in 2013 op de markt kwam. De 16gb opslagruimte is voor mij toch net iets te weinig, maar Apple heeft hiervoor wel een oplossing: apps die je niet gebruikt worden tijdelijk verwijderd, en als je ze nodig hebt, dan worden ze gelijk weer gedownload. qua bereik heb ik met deze telefoon nog geen problemen gehad, dus kan ik hier weinig over kwijt. De accuduur is toch slecht. Als mijn telefoon om 07:00 op 100% is, dan is hij om 14:30 al weer leeg. Dit is trouwens met een splinternieuwe accu. De telefoon is zeer gemakkelijk in gebruik, ik denk na gebruik van deze telefoon er over om toch naar apple te switchen, omdat sommige dingen bij apple toch een stuk beter geregeld zijn. Het scherm is nog goed voor 2019, ik heb eigenlijk geen problemen met het scherm. Het design is zoals altijd bij apple, steengoed. Geen wonder dat ze van deze telefoon 3 versies hebben gemaakt (5, 5s, SE). De telefoon voelt zeer stevig aan, en zelfs als ik veel kracht op de behuizing zet, verbuigt de telefoon niet. De camera is toch wel een minpunt. Dat je in slow-motion kan opnemen is wel top, maar voor de rest komen de meeste foto's er toch weer een beetje minder als verwacht uit. qua prijs is deze telefoon nog steeds aan te bevelen, voor ~€50-75 gebruikt en ~€100-€150 refurbished/nieuw krijg je toch een degelijke telefoon die het dagelijkse leven in 2019 nog goed aankan.

Mijn telefoon:

Marktplaats
Snapchat
Facebook
Sleep cycle

Heb jij ook een Apple iPhone 5s 16GB Goud?