Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G9 Gaming Laser Mouse Review

Pykow 1 juni 2010, 830 views

Logitech G9 Gaming Laser Mouse

Pluspunten

• Functies
  • Gewichtjes

Minpunten

• redelijk klein

Intro
Na mijn reviews over de Logitech G5( die ik momenteel gebruik), Microsoft Habu(razer).
Wil ik nu mijn laatste muis reviewen, namelijk de Logitech G9.
Zoals jullie wellicht hebben gelezen, Was deze logitech G9 de muisvervanger voor mijn MS Habu Mouse.
Ik was van plan om de Logitech G500 aan te schaffen, maar deze was slecht leverbaar en ik had een muis nodig op dat moment en koos ik dus voor deze Logitech G9 mouse.

De doos
Zoals je gewent bent, krijg je weer een muis met een stevige doos eromheen.
Met een beetje grof geweld en een schaar is deze open te krijgen.
In de doos bevinden zich de volgende onderdelen:
De muis zelf, Software CD,Gebruikershandleiding ,gewichtjes en een hoop lucht.

Eerste indruk
Toen ik de muis uit de verpakking had gehaald, Begon ik erg te twijfelen of ik de juiste keus had gemaakt. Hij zag er klein uit en het was flink wennen in de hand.

Tijdens het game
Het is dus echt een game muis voor mensen met kleine handen, Maar ook mensen met grote handen kunnen gebruik maken van deze muis. Ik speel voornamelijk Team Fortress 2 en heb deze muis ook goed getest met deze game. Ik pas de muissnelheid altijd aan in de game en niet met de meegeleverde software. Ingame moest ik deze game al gouw op een snelheid zetten van 9.0, terwijl mijn Logitech G5 op 8.8 staat.
De muis glijd minder soepel over mijn tafel ( eike houte tafel, geen muismat omdat ik geen idee heb welke de beste is voor mij) dan de logitech G5
Toch voelt het na een tijdje wel vertrouwd aan.

Bouwkwaliteit
De muis is van hard plastic gemaakt en voelt stevig aan. Ook het vervangen van het frontje gaat heel eenvoudig en klikt goed vast.

Gewichtjes
Zoals elke Gamemuis uit de G serie van Logitech, Kan je de muis zwaarder maken door middel van gewichtjes. Deze gewichtjes worden meegeleverd in een klein doosje met daarop de naam G9.
Onder het frontje, bevindt zich een card ridgh waarin je deze gewichtjes kan plaatsen.

Software
Met de meegeleverde software, kan je de DPI aanpassen en de functionaliteiten van de knoppen wijzigen. Ook kan je de lichtjes op de muis van kleur veranderen. Je kan vrijwel alle kleuren instellen en daarnaast kan je deze kleuren ook per applicatie of profiel instellen.

Ik heb hem gekocht voor 50 euro en hij is zijn geld wel waard.

Heb jij ook een Logitech G9 Gaming Laser Mouse?