Specificaties Socket 1366 met Intel X58 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI X58 Pro-E Review

maurneo 1 juni 2010, laatste update op 1 juni 2010, 1.322 views

MSI X58 Pro-E

Pluspunten

• Er zitten 3 x16 pci express 2.0 aansluitingen op.
  • Je kan zowel SLI opstelling plaatse als een Crossfire.
  • True blu-ray audio

Minpunten

• North bridge word heet 81 grade
  • 2 pci aansluitingen

Layout Score: 3
Dit word mijn eerste review.
Dus kritiek is altijd welkom en meningen ook zodat ik het de volgende keer beter kan doen!
Dank je ;)

De x58 pro e van MSI

de MSI x58 Pro e is eigenlijk de enigste 1366 socket moederbord.
Maar dat maakt inprincipe niet uit. want dit moederbord heeft wel wat goeie eigenschappen.
De MSI x58 pro e is uitgebracht voor de "niet standaard pc gebruiker"
Op dit moederbord kan je 3 videokaarten plaatsen.
je kan er maximaal 24 gb werkgeheugen op kwijt.
Wat ook wel handig is. dat je jou werkgeheugen kan overclocken in het cell menu.
Als je er een kaart van 1333 inprikt dan word ie automatisch gedowngrade naar 1066.
Maar daar in tegen kan je hem overclocken naar snelheid van 1600

Ook zit er een xpresscool functie op.
Deze functie zorgt ervoor dat er minder geluid geproduceert word

En voor de kenners waarvan ik niet weet wat het doet zit er ook nog
rapidboost op.

Waarom ik de msi x58 pro e heb gekocht was eigenlijk om het feit
dat ik 3 videokaarten erin kon zetten.
En natuurlijk is de tripple channel optie ook een leuke eigenschap.

Ik heb mijn msi moederbord nu +- 2 weken.
Nog steeds geen problemen mee gehad gelukkig maar.
Ik zat te twijfele tussen de asus p6t se
Echter toch voor de msi gegaan omdat ik toch al wat ervaringen heb opgedaan met de MSI moederborden.

• Intel i7 930
  • 2x A-data ddr3 1333
  • asus eah 5770 1gb ddr5
  • cooler master v8
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een MSI X58 Pro-E?

Kan Tweakers geen minimaal aantal woorden instellen, zodat we niet van deze korte reviews krijgen in het vervolg?

Het is weliswaar je eerste review, maar het blijft ontzettend karig. In je eerste zes zinnen zit bovendien al herhaling!
Van de MSI website:
PCI-E Gen Gen2 (2x16, 1x4), dus ze werken niet alle drie in x16 mode als je er 3 videokaarten in propt ;)
Je stelt

2x A-data ddr3 1333 geen 3? x58 bord is toch triplechannel.
Het ligt niet aan zijn airflow, de koeler van de MSI X58 borden is ruk. Met een beetje overclocken komt hij al gauw aan temperatuur van 100 graden als je niet uitkijkt. Daarnaast, veel mensen vergeten dat de memory controller van de i7 ook prima dual channel aan kan, ipv. alleen maar triple channel.

Matige review, je gebruikt de enter toets veel te veel waardoor het waardeloos leest. De schrijfstijl is op zijn minst erg slordig en het is sowieso een veel te korte review. De foto's zijn van een matige kwaliteit en ik snap niet echt het doel van de eerste 2...
3 sterren voor overclockbaarheid? dan moet het je eerst gaan overclocken om dat te kunnen bepalen ;)

En de NB is inderdaad wel onacceptabel heet, maarja dat is sowieso een vaak voorkomend probleem met dit moederbord.
Zou voor mij wel een reden zijn om te proberen hem terug te brengen.
Nou, je hebt iig het record verbroken voor korste uitgebreide review :|
dat record wil ik niet hebben :P ik fix het ff was nog niet klaar igg O-)
Hij is een beetje kort....
Je hebt er ook 2 keer instaan dat je hem gekocht heb omdat er 3 videokaarten in kunnen.
Jeetje, die 81 graden is wel alarmerend hoog.
Mijn Asus Rampage Extreme II wordt hooguit 65 Graden.
mijn Asus Rampage Gene II NB wordt niet warmen dan 55 graden en dat vond ik al warm heb je een goed airflow in je kast ???

maar inderdaad een magere review miss nog wat overclock prestaties erbij?? :P
@ hc gamer

Ik heb de HAF 922 dus ik heb wel een goeie airflow.
En ik doe niet aan overclocken op dit moment omdat het nog niet hoeft

gr

@ Warlord 01
Ja volgende week kom ik er ook 1 bij ;)