Wacom Volito2 Review

EMP 13 maart 2006, 394 views

Wacom Volito2

Pluspunten

• Goede afwerking
  • Geen batterij dus lichte pen
  • Hoge precisie
  • Goedkoop
  • Goede driver

Minpunten

• Kleine vertraging in doorgave beweging
  • Geen penhouder (het "deukje" in het tablet is niet echt ideaal)

Ik heb de Volito 2 gekocht als alternatief voor mijn muis ter preventie van RSI. Tekenen en dergelijke doe ik er niet mee.

Het tablet is met 1000 dpi ruimschoots scherp genoeg om met absolute besturing (rechter onderhoek op het tablet is oko de rechter onderhoek op het scherm) precies alles tot op de pixel aan te kunnen wijzen.

Het is een erg mooi product. Het tablet is erg dun en netjes afgewerkt en de pen voelt ook goed aan. Omdat er geen batterij in zit is deze erg licht en eigenlijk vrij 'simpel' wat wat mij betreft positief is: geen (batterij) klepjes die afbreken, veertjes die gaan roesten etc.

Ik heb uiteindelijk de Volito 2 omgeruild omdat er een minimale vertraging zit tussen wat je op het tablet doet en hoe de cursor op het scherm beweegt. Dit ervaar ik als erg hinderlijk, hierdoor voelt het bewegen niet intuïtief aan en ga ik de pen krampachtig vast houden, wat precies het tegenovergestelde is van waar ik hem voor gekocht had. De Graphire 4 van Wacom heeft dit bijvoorbeeld niet (veel minder), waarschijnlijk omdat die 2000 dpi is. Die kost echter ook het dubbele.

Heb jij ook een Wacom Volito2?