Denon DHT-S716H

Specificaties Soundbar met 4x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Denon DHT-S716H Review

MItchel2DJ 8 december 2019, laatste update op 10 december 2019, 9.691 views Product gekocht

Denon DHT-S716H

Mooie soundbar, zowel qua geluid als design. Heeft veel mogelijkheden, lijkt nog wel wat kinderziektes te hebben. Zeker het geld waard.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Design
  • Heel handige wand-montage-hulp
  • Multiroom
  • Makkelijk te koppelen aan andere Denon (Heos) apparatuur
  • Mooie bass, voor 30m2 zeker voldoende
  • Prijs-kwaliteit-verhouding
  • Software werkt goed (ethernet)

Minpunten

• Software werkt niet altijd stabiel (WiFi)
  • WiFi werkt niet (stabiel)
  • Design is mooi, maar gevoelig voor stof

Geluidskwaliteit Score: 5
(aangepast 10-12-2019)
Wat een soundbar!
Het geluid van de soundbar is echt fenomenaal! Wat werkt de soundbar goed en stabiel. Heel blij mee. Alleen de WiFi werkt niet (zie onderste kopje)...

Geluidskwaliteit
Voor deze soundbar gegaan - en bijvoorbeeld niet de HEOS Homecinema - omdat de Denon DHT-S716H 3.0 is ingericht en hierdoor in theorie dialoog bij films duidelijker zou moeten zijn dan een 2.0 of 2.1 systeem. Wat een verbetering zeg! Dialoog is heel goed en duidelijk, ook tijdens een actiescene of op een laag volume. Softwarematig dialoogverbetering is niet eens nodig. De bas klinkt prima (woonkamer is 30m2). Bij een maximale bassboost via de HEOS app, verdwijnt het midden, dus dat is niet aan te raden. Losse sub zou zeker een meerwaarde kunnen zijn, maar voor ons is de soundbar solo qua bas al genoeg.

Gebruiksgemak
Het schakelen tussen muziek en televisiegeluid gaat snel en gemakkelijk. HDMI ARC werkt top! Ook werkt de HEOS-app echt makkelijk. Spotify connect werkt ook goed en stabiel. Enige puntje is dat de soundbar bij het opstarten van muziek ongeveer 10 seconden nodig heeft om te schakelen (ook al speelt spotify al), maar daarna werkt het vloeiend. Let op: met WiFi werkt dit compleet anders, zie andere kopje.

Design, bouwkwaliteit en afwerking
Je moet ervan houden, maar wij zijn helemaal weg het ontwerpen en de bouw van de soundbar. Los hiervan sowieso heel dergelijk gebouwd en afgewerkt, alleen is de stoffering heel vatbaar voor stof en (vet)vlekken.

Is zijn geld zeker waard, maar wel alleen als je hem aan kan sluiten via ethernet...

Wifi(problematiek)
De WiFi van de HEOS-apparatuur is simpelweg k*t. Het werk niet stabiel, apparatuur (zowel de bar als de HEOS AMP HS2) verdwijnen uit spotify (connect) en doen het later ineens weer... Als je het eenmaal weer aan de praat hebt gekregen, werkt het wel, maar voor hoelang blijft iedere keer de vraag. Uiteindelijk een oplossing kunnen bedenken waarbij ik maar 1 extra kabel heb hoeven trekken, naar de keuken (zie tekening). De televisie hangt helemaal vrij van kabels (zit een stopcontact achter) en wilde dus geen kabel trekken naar de televisie/bar. Uiteindelijk een oplossing bedacht met apparatuur die ik nog had waarbij ik een WiFi-extender achter de televisie tegen de muur heb geplakt en twee ethernetkabels naar de bar en de televisie heb laten lopen. Dit heeft tot nu toe alle stabiliteitsproblematiek opgelost. Fijn dat het opgelost is, maar jammer dat een WiFi-multiroomsysteem niet stabiel werkt op de WiFi (met een vrij krachtige router). Schijnt een bekend probleem te zijn...

Heb jij ook een Denon DHT-S716H?

Mijn ouders hebben met Black Friday deze soundbar aangeschaft met een subwoofer en 2x Heos 2 voor bij de LG C9.

Ze ondervinden eveneens problemen met de verbinding en app.

Graag verneem ik of bekabelen dit definitief oplost.
Probleem bij is dat de apparatuur soms weg is en dan even apps opnieuw opstarten of wifi on/off op telefoon is het opgelost, heel storend als je ‘even een muziekje’ wil opzetten. Eerst indruk is positief, maar was het weekend niet thuis. Laat je eind van de week weten hoe het bevalt met bekabeling!
Oke bedankt. Ik denk sowieso dat er nog een firmware-update nodig is.
Mee eens! Het is een prijzig systeem, wat zijn geld waard is vanwege het HEOS systeem wat via WiFi zou moeten werken. Zelfde bug is in de Heos Bar, de vorige versie van deze bar.

Heb ook het ‘probleem’ dat de bar klikt bij het in en uit schakelen via HDMI ARC. Herken je deze bug?
Momenteel is de soundbar optisch aangesloten door de winkelier die de boel aangesloten heeft. Dit zou stabieler zijn, maar dat geloof ik niet. De winkelier heeft het vooralsnog nog maar op te lossen, want er is voor het aansluiten betaald. Als hij terugkomt laten we het op de arc aansluiten, vanwege de voordelen die hdmi arc te bieden heeft. Het zou op zich niets met het probleem te maken moeten hebben, want ik weet gewoon dat het de wifi is. Deze wifi werkt trouwens prima met andere apparatuur.

Af en toe is er een kleine hapering, maar het grootste probleem is dat alle apparatuur steeds disconnected is de volgende dag. Vandaag werkte ook de app niet en ging in demo-modus.
Ik heb de review geüpdatet en ook mijn ethernet-oplossing toegelicht. Hopelijk kan je hier iets mee! ;)
Beste,

Als de app in demo modus gaat heeft of je tablet./telefoon geen internet (of met andere router verbonden)
Als het aan het apparaat ligt is het lampje geel en betekend dat dat de soundbar geen netwerk heeft. Bekabelen kan het inderdaad oplossen. Maar als je dit wifi wilt kan je ook in de app van HEOS de status van je netwerk uitlezen op de plaek waar de soundbar ligt/hangt. Denk echt dat je netwerk iets niet goed doet...
Goed om te horen. Dus als je de soundbar met een ethernetkabel aansluit zijn de draadloze HEOS subwoofer en HEOS 2 ook stabiel?
Dat durf ik niet te zeggen, want ik heb de subwoofer niet en ik denk dat je 2x de HEOS 1 bedoelt, en die heb ook niet. Maar toen ik soundbar had aangesloten op ethernet, leek de HEOS AMP HS2 ook als beter te werken (misschien veroorzaakt de bar de problemen met WiFi?).
Het gaat inderdaad om de HEOS AMP HS2 als rearspeakers.
Ik zou zeggen dat het dan goed zou moeten werken, want de Bar en de subwoofer maken een eigen draadloze verbinding, die niks met de WiFi te maken heeft!
Het probleem was opgelost zodra de ethernetkabel er in ging.
Heb zelf de heos bar icm met 2x heos1 voor surround.
Bar is nu bedraad aangesloten en vormt z'n eigen wifi netwerk naar de surround speakers.
Had icm een ubiquiti ap, nota bene op zolder, altijd haperend geluid. Toen ik die ap op wat minder brede kanalen instelde was de storing en hapering ineens weg.
De bar is nu bedraad aangesloten om het wifi netwerk te ontlasten; utp stopcontact was er toch al voor de kpn itv box.
Beste Raymond,
Ik las net je stukje waarin je het probleem op hebt gelost waar ik ook last van heb.
Het haperende geluid van de achterboxen. Je zegt daarin dat je in de app de wat bredere kanalen hebt ingesteld en daardoor de hapering verdwenen waren. Kunt u mij vertellen waar ik deze instelling kan vinden.
En hoe u mij hierover een kleine uitleg geven.
Bedankt alvast.

mvg,

Wouter Jansen.
In de heos app doe je het volgende:
- Onderin het scherm ga je naar muziek
- klik je linksboven op het tandwieltje
- kies je in "mijn apparaten" voor "heos bar"
- kies je helemaal onderin optie "geavanceerd"
- je ziet nu onderaan een kopje "Surround AP channel" en je klikt op de knop "rescan"
- het kanaal wordt gewijzigd indien er een beter kanaal gevonden is; handmatig kreeg ik nooit aan het werk maar nu geloof ik wel met de laatste versie van de firmware en heos app.
Heb de set al bijna 2 jaar i.c.m. 2 heos 3 hs2's en 1 heos sub en de soundbar altijd bedraad en wifi op vast kanaal, heb nog nooit issues gehad.
Met al die wifi ap's die automatisch van kanaal wisselen en de drukte op de kanalen telkens die de heos bar uitgekozen heeft, is het bij mij helaas elke keer een gok hoe lang het goed gaat.
Jammer genoeg kan ik de surround boxen niet bedraad aansluiten want dan had ik dat meteen gedaan.
Ik heb alle ap's op vaste kanalen, heb er 3 thuis. De denon werkt bij mij thuis als een zonnetje.
Mijn buren hebben helaas geen vaste kanalen en ik daarom ook niet ;(
Zolang het goed gaat, gaat het dan goed, maar eens in de zoveel tijd moet ik weer eens zoeken naar het beste kanaal helaas.
Beste Raymond,

Bedankt ik ga het direct proberen.
Heb de Denon heos bar (heet nu anders, maar is hetzelfde product)al bijna een jaar, met sub en 2 keer heos 3. Werkt stabiel. Denk dat je de wifi van de bar niet goed hebt ingesteld, deze heeft een eigen 5hgz netwerk, stel het kanaal goed in, zodat je geen overlap hebt met je eigen netwerk. Ook heb ik de bar bekabeld aangesloten, omdat deze dan energiezuiniger is.

Voor de wifi settings zie de app, selecteer de bar en kies voor geavanceerd.
Hey Hellboy!

Hoe connect je en verander je de naam van dit wifi netwerk van denon? En heb je een wachtwoord nodig voor het netwerk?

Ik heb de heos bar nog niet bekabeld ingesteld.
Werkt via wifi..ik heb de heos sub en 2x heos 3 aangesloten om 5.1 kanaal na te bootsen.
Geavanceerd bij menu optie van de bar