EZVIZ DB1 WiFi Video Deurbel

Specificaties Deurbel - Bekijk alle specificaties

EZVIZ DB1 WiFi Video Deurbel Review

Fietspomp86 8 december 2019, laatste update op 25 oktober 2020, 5.097 views Product gekocht

EZVIZ DB1 WiFi Video Deurbel

Prima deurbel, maar zou nog beter kunnen zijn!

Pluspunten

• ONVIF
  • SD kaart
  • Degelijke bouwkwaliteit

Minpunten

• Geen drukknop sensor oid

Kwaliteit Score: 5
Op zich goede deurbel.

SD kaart kan erin, ook handig om beelden lokaal op te slaan als je niks met de cloud te maken wil hebben.
Enige jammere is dat je de drukknop niet kan vangen lokaal.

Verder robuust gebouwd.
App is niet echt heel fijn te noemen, maar ik had eigenlijk niks anders verwacht.

Daarnaast maakt de deurbel zelf ook geluid als je er op drukt. Dat is helaas niet uit te zetten.
UPDATE: Met nieuwere firmware is dit geluid uit te zetten.

Schijnt ook te kunnen werken met IFTTT en Alexa/Google maar daar heb ik nog niet ingedoken.

Zelf gebruik ik de deurbel in combinatie met de Doorbell Modernizr van Lemcke Solutions,
deze detecteert wanneer er op de knop wordt gedrukt en is verbonden met Home Assistant, welke dan weer een snapshot maakt van de deurbel stream en deze via Telegram naar mij stuurt.

ONVIF is mogelijk, moet je wel een firmware flashen van een ander merk (Zelfde deurbel, ander merk).
Zie dit forum voor mogelijkheden:

Heb jij ook een EZVIZ DB1 WiFi Video Deurbel?

Heb je toevallig ook al iets gedaan met de ONVIF stream functie uit de nieuwe firmware? Ik zit eraan te denken om deze aan te schaffen en de stream te laten recorden naar een Synology NAS en ben benieuwd of dat dan mogelijk is.
Nee niet met onvif, maar ik heb wel de rstp stream in m'n home assisant, ook in m'n Shinobi. Dat werkt allemaal wel prima. Geen idee hoe het gaat met Synology, dat moet dus wel kunnen.
Kijk, ik zie Home Assistent voorbij komen, dus dan wordt ik al blij. :)

Alleen is het dus (nog) niet mogelijk om de button press af te vangen in bijvoorbeeld HA?
Nee dat lukt me helaas niet. Ik had een deurbel knop vanger voor een conventionele deurbel, maar die werkt niet met m'n slimme deurbel, krijg continu valse triggers. Waarschijnlijk doordat het voltage fluctueert.
Ik ga wel iets anders proberen met een Wemos D1 en een Wemos relay.
Ik begrepen dat je ipv de bel een relais kunt aansluiten die bijvoorbeeld een sonnoff kan activeren (pin 14) die dat signaal op Home assistant meld. Dat principe werkt nu hier al. Zeker te combineren met node red.
Jazeker, het is nu ook gelukt bij mij.
Ik gebruik de zogenaamde Doorbell Modernizr

Dan werkt alles wel, maar ik gebruik een andere code (ESPhome) ipv degene op zijn github.
Met de originele code kreeg ik continu valse meldingen maar dat is nu niet meer.

[Reactie gewijzigd door Fietspomp86 op 19 januari 2020 12:03]

Iemand al iets gedaan met de DB1 en IFTTT?
Als ik hun pagina bekijk lijkt de deurbel net geen IFTTT te ondersteunen:

De deurbel is wel te selecteren in IFTTT, en er zijn (letterlijk) een crapton aan events te selecteren (463 to be precise), maar 99.9% daarvan zijn generieke events en ik geloof niet dat daar ook maar 1 van werkt...
Helaas is er, zo ver ik zie, geen 'deurbel ingedrukt' event; het beste wat ik kon vinden was "PIR event" en "PIR Alarm"; het "Intelligent Doorbell Alarm" blijkt niet te werken. Ik heb wel een heleboel suggesties bij EzViz neergelegd; o.a. dus ondersteuning voor een "doorbell pushed" event, ONVIF ondersteuning, ondersteuning voor méér dan één chime. Ik raad iedereen aan datzelfde te doen in de App onder je Account (poppetje rechtsonderin (in iOS althans)) en dan "Feedback". Ik heb elk punt als apart feedback item ingevoerd en ingestuurd.

[Reactie gewijzigd door RobIII op 25 oktober 2020 02:42]

nieuwere firmware heeft ook functies zoals ONVIF (Build 190716)
Heb je daar een bron / handleiding van? Ik heb de 5.2.4 build 200220 versie en behalve een RTSP stream kan ik niets van ONVIF vinden / werkend krijgen?
Dat kan dus (inmiddels?) wel.

[Reactie gewijzigd door RobIII op 25 oktober 2020 02:23]

Je hebt helemaal gelijk! Met de laatste update kan je het geluid uitzetten.
ONVIF gebruik ik zelf niet (Dacht dat het wel kon), ik gebruik ook alleen de stream.

Zal het aanpassen in de review.
Zal het aanpassen in de review.
Er staat nog steeds in dat 'ie ONVIF ondersteuning heeft en dat heeft 'ie niet (tenzij je 'm flashed met Hikvision firmware of andere stunts gaat uithalen).
En, to be honest, is dat best zuur; ik heb deze deurbel namelijk gekocht omdat ik hier las dat 'ie ONVIF had... Nu kan ik wel uit de voeten met de RTSP stream maar ik mis dus wel de events vanuit de bel die ik wel graag had gehad.

[Reactie gewijzigd door RobIII op 25 oktober 2020 13:37]

ONVIF support is er ook, je moet dan alleen een andere firmware flashen, van LaView's, Nelly's of Hikvision (DS-HD1) deurbel firmware.

Hier op dit forum kan je er meer informatie over vinden:

Zal dit ook in de review zetten.
ONVIF support is er ook
Ja, met een héle dikke (en behoorlijk onduidelijke, omslachtige) "maar" ;)

Overigens verlies je daar dan vervolgens wél weer de mogelijkheid om het geluid buiten uit te zetten of bijvoorbeeld de Alexa integratie.
En dus niet native. Dat vind ik nogal een omissie in een review waarin beweerd wordt dat er ONVIF support is ;)

Maar goed; het is inmiddels duidelijk en je gaat je review aanvullen d:)b

[Reactie gewijzigd door RobIII op 25 oktober 2020 22:19]

Als je de hikvision versie gebruikt voor db1 verlies je geen functionaliteit. Ik gebruik nog steeds ezviz app google home en nu ook onvif. De ezviz app is op de tablet waardeloos daar gebruik ik de guarding vision app onder het zelfde account. Daarnaast is er tegenwoordig een geweldige custom intergration voor home assistant van RenierM26 dan hoeft je eigenlijk de firmware niet meer te wijzigen. Ik doe dit wel zodat ik de pir sensor ook in blue iris kan gebruiken de home assistant intergratie kun je installeren via hacs RenierM26/ha-ezviz
Dus jij kunt (geverifieerd) bevestigen dat de mogelijkheid om het geluid buiten uit te zetten of de Alexa integratie met de Hikvision versie nog gewoon werkt?
Kun je me vertellen welke exacte firmware je gebruikt, waar je die vandaan gehaald hebt en welke instructies ik moet vogen?

[Reactie gewijzigd door RobIII op 5 april 2021 05:27]

Alexa gebruik ik niet maar wel google home officiële ezviz intergratie die werk met de hikvision firmware gewoon van de hikvision pagina https://us.hikvision.com/...s-hd1_5.2.4_200321_na.zip ik wil best wel iets testen icm met alexa voor je. Maar ik heb bij google home geen functionaliteiten verloren terwijl dit bij het ipcamtalk topic wel vermeld wordt. Het geluid buiten uitzetten bedoelje deurbel geluid...dat kan ook nog steeds. Firmware gewoon flashen volgens ipcamtalk handleiding even de ssid aanpassen en klaar echt heel simpel. Je moet de batch configuration van hikvision gebruiken na het flashen krijgt hij de hik ssid wifi prefix ipv evziz_ dit kun je in de batch configuration makkelijk weer aanpassen na ezviz. Ik weet ff niet meer wat er staat maar je moet alleen begin terugzetten na ezviz. Dan herstarten en de ezviz app gebruiken voor configuratie.

Ik heb ff alexa op me iphone gedownload en de ezviz skill geactiveerd en hij heeft alles gevonden 4 cameras en een deurbel dus die lijkt te werken. Ik gebruik de hik versie nu iets meer dan 6 maanden en gebruik de pir sensor om me verlichting buiten aan te doen in home assistant. Werkt allemaal goed geen halve gare oplossing ofzo cam de deurbel na de tv streamen via google home ezviz en via google home home assistant blue iris. Waarom je dat allemaal zou willen geen idee maar het werkt allemaal wel,

En een beetje voorbarig vwb belgeluid buiten wil idd niet uit optie ik zag de optie en die stond aan dus dacht die werkt maar hij wil idd niet uit. Ik persoonlijk vindt dat geen ramp belletje buiten.

[Reactie gewijzigd door pbvdven op 5 april 2021 20:00]

oeps, verkeer plaats gepost

[Reactie gewijzigd door denonman1 op 23 juni 2021 21:54]

Op zich prima deurbel. Gebruik 'm nu al een tijdje, gekoppeld aan de NAS (qnap+surveillance station op generic RTSP, geen onvif helaas). Laatst een SD erin gestopt, 64gb omdat ie de 200gb niet pakte, en tot mijn verbazing kan ik de opgenomen video niet downloaden. Niet via de app, niet via RTSP. Zelfde irritante houding als Wyze heeft: neem maar een abbo'tje en daar kan alles! Pff dus dat wordt zo nu en dan die SD eruit wurmen en backup van maken, iets wat ik liever met een scriptje op de NAS had geregeld.

[Reactie gewijzigd door bstard op 17 februari 2021 12:46]

Hello Bstard, bedankt voor je post. Ik dacht aan eenzelfde setups, de EZVIZ DB1 Pro met Synology NAS om wat gedetecteerd wordt op te nemen met de NAS.
Mag ik je vragen of het bovenstaande bij jou gelukt is? (ivm geen onvif maar rtsp te gebruiken)
En waarom gebruik je SDkaart in combinatie met een NAS?
Heb jij wired stroom verbinding met de deurbel?

Ik kom zelf net een beetje in de materie, dus hoor het heel graag 🙂

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.