Philips EP2221 Glossy Zwart

Specificaties Gemalen koffie, Koffiebonen-machine - Bekijk alle specificaties

Philips EP2221 Glossy Zwart Review

yorroy 7 december 2019, laatste update op 7 december 2019, 1.952 views Product gekocht

Philips EP2221 Glossy Zwart

Mooi compacte bonenmachine van Philips. Koffie is goed warm en ook het stoompijpje werkt prima. De prijs van 249 (via Optimel/Philips store) is echt steengoed.

Pluspunten

• Compact
  • Mooi design
  • Warmte koffie is goed!

Minpunten

• Niets voor deze prijs

Na heel veel jaren koffie drinken al heel wat machines gehad.
Begonnen met filterkoffie (heerlijk), daarna in de hype over naar Senseo (waardeloos), verder met Nespresso (lekker maar duur) en toen naar de bonenmachines.

Jaren geleden begonnen met een grote lompe Siemens met ingebouwde melkopschuimer. Deze was moeilijk schoon te houden, lauwe cappuccino’s en geen hete koffie. Hij ging gelukkig na 3 jaar stuk. Hierna de prachtig compacte Melitta cafea solo en een Severin melkopschuimer. Met deze laatste was ik erg blij, maar helaas ging deze na 2,5 jaar stuk.
Tijd voor weer wat nieuws, met andere apparaten ben ik qua levensduur en service erg tevreden met Philips, daarom maar eens een Philips kopen.
Met Optimel spaarpunten koste deze machine uiteindelijk maar 249 euro, rechtstreeks door Philips geleverd.

Afijn, de review:
De machine is wat groter dan mijn Melitta, maar hier zit dan ook een stoompijpje in.
De waterbak gaat langer mee dan de Melitta en ook de lekbak is minder snel vol. Ik heb het idee dat de Philips wat minder vaak spoelt.
De lekbak en waterbak trek je beide naar voren toe open en is makkelijk eruit te halen.

De koffietemperatuur is in te stellen in 3 standen, op het hoogst het lekkerst.

Koffie of espresso zetten gaat eenvoudig met de touch toetsen. De sterkte en hoeveelheid is ook in 3 standen in te stellen. Het sterkst is wat mij betreft het lekkerst.

Heb jij ook een Philips EP2221 Glossy Zwart?

Ik ben zelf ook in de markt voor een instap-bonenmachine, komende van een Nespresso.

Ik twijfel tussen deze Philips en de bekende DeLonghi Magnifica S. Heb jij die ook in overweging genomen en zo ja, wat heeft je naar deze Philips doen bewegen?
Die heb ik zelf ook overwogen, vanwege de prijs en goede reviews.
De grootste meerwaarde van de Philips vond ik het design, een stuk strakker dan de Delonghi.

Verder heb ik nu al een paar keer hele goede ervaringen met Philips voor wat betreft garantie.

Ik denk dat je qua koffiesmaak en onderhoud met beide een prima koop hebt.
Bedankt voor je snelle antwoord!
Wat is nu het verschil tussen de ep2220 die nu voor rond de 200 euro op Amazon staat en de ep2221 die voor 300+ op andere sites staat? Is het puur de kleur? Glossy of mat?
Klopt, de 21 is glanzend en de 20 is mat zwart.