Club 3D GeForce FX 5900 XT 128MB Review

darthdrinker 19 april 2005, 353 views

Club 3D GeForce FX 5900 XT 128MB

Pluspunten

• Goede stock koeling
  • Goede prestaties out of the box. (tot directX8)
  • Zeer goede overclock mogelijkheden.

Minpunten

• Het is een FX serie.
  • Slechte DirectX9 prestaties.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Heb besloten deze kaart te kopen omdat hij in die tijd veel performance voor zijn geld gaf.Ik heb erg goed rond gekeken op de fora om te kijken of dit kaartje ook goed was over te klokken en dat bleek zo te zijn. Eenmaal in mijn pc was ik blij verrast over de kaart. Precies zoals ik verwacht had kreeg ik goede performance. Als ik mijn benchmark scores vergelijk met mensen met dezelfde computer doet de kaart het prima. Wat betreft geluids productie is de kaart gewoon goed. De stock koeler maakt niet veel lawaai. De koeling is ook zeer volledig uitgevoerd met goede memory heatsinks. Omdat de stock koeling al vrij goed was kon ik direct gaan overklokken. Kreeg goede resultaten maar er zat duidelijk meer in. Het geheugen bleef steken op 790 en de core op 420 Mhz. Iik heb toen de stock koeler vervangen voor een Arctic Cooling NV Silencer 3. Hiermee kon ik de geheugen snelheid op 820 Mhz en de core op 450 Mhz krijgen. Draai nu zonder prolemen een 3dMark03 score van rond de 5200 waar ik heel blij mee ben.

Met de laatst genoemde setup draai ik inmiddels al weer een paar maand en het laat denk ik goed de kwaliteit van deze kaart zien. Ik speel veel spellen en de kaart krijgt het wat dat betreft dus goed te verduren. Tevens dankzij de uitermate goede driver support vanuit NVidia denk ik dat ik de kaart nog wel een tijdje in mijn computer houdt.

Heb jij ook een Club 3D GeForce FX 5900 XT 128MB?