Logitech Cordless Pilot Optical Mouse Review

sharvinz 30 mei 2010, laatste update op 30 mei 2010, 337 views

Logitech Cordless Pilot Optical Mouse

Pluspunten

• 2 meegeleverde batterijen.
  • Zit goed in je hand.
  • Kan tegen veel stoten.
  • Goede prijs/kwaliteits verhouding.

Minpunten

• Als je zweethanden hebt heeft deze muis de neiging om we te glijden.
  • Batterij gaat snel leeg.
  • Gewicht kan je niet aanpassen.

Mijn review van vorig jaar januari ergens. ik dacht laat ik hem hier ook maar plaatsen, ben overigens 15 was toen 14 dus zeer wss is het niet kwalitatief goed. Tis op zn minst wel een bijdrage.

Logitech cordless pilot optical mouse
Ik ga het in mijn review hebben over …..ja je raad het al de Logitech cordless pilot optical mouse.

Logitech cordless pilot optical mouse specificaties:
Connectiviteitstechnologie: draadloos
Draadloze ontvanger: USB / PS/2 draadloze ontvanger
Batterij: 2 AA batterijen
Kleur: zwart

Verpakking:
De verpakking was zelf niet zo bijzonder, maar heb er ook geen foto van dus kan het helaas niet laten zien.
Wat logitech goed heeft gezien is dat mensen graag batterijen bij hun aankoop willen als die batterijen nodig heeft, dus zijn er 2 AA batterijen van Duracell meegeleverd wat weer een plus punt is.
Verder zat er nog een ps2/usb adapter bij wat heel handig is voor als je geen vrije usb poorten meer hebt, is een kwestie van simpel inpluggen en klaar is kees.

En nu over de muis zelf:
De muis zit heel goed in je hand, omdat hij goed afgerond is wat dus weer een plus punt is.
Na een uur of 2 gebruiken zit hij helemaal in je hand gegoten en merk je niet eens dat je hem vast hebt.
Het is een muis met 3 knoppen wat niet gunstig is voor mensen die graag een muis met meerdere knoppen willen voor games bijvoorbeeld, dit is dus weer een min punt aangezien ik een fanatieke gamer ben.
Echter geldt dit niet voor mensen die het graag gebruiken voor bijvoorbeeld alledaags werk, dus hier ga ik niet dieper op in aangezien dit gewoon een kwestie is van voorkeur.

Over de design kan men niet klagen, het is gewoon een prachtwerkje.
Grip heb je genoeg met deze muis, maar voor mensen die zweethanden hebben geldt dit niet.
Als je zweethanden hebt glijdt de muis als het ware uit je hand, dat is dus een min punt voor de “zweethandjes” onder ons.
Dit is omdat het een strakke en gladde design heeft.
Als photoshopper heb je een muis nodig die goed in je hand ligt en genoeg grip heeft en die niet te snel en niet te langzaam gaat.
Nou weet ik dat je de snelheid van je muis wel kan aanpassen, maar dat doe ik niet al te graag omdat ik meerdere muizen gebruik.
Deze muis komt goed in aanmerking voor photoshoppers, ik kan er zelf de kleinste details goed mee bewerken.
Hij lagt niet als je met photoshop bezig bent, wat een soort van zware programma is.
Bij andere muizen die via usb worden aangesloten kunnen ze laggen, maar dat doet deze niet dus dat is zeker een plus punt.

Wat ik een hele grote min punt vind is dat batterij snel op gaat.
Stel dat je deze muis eventjes niet gebruikt dan gaat hij echter wel op een soort van standby modus, wat dus de laser een beetje dimt.
Ik zou het beter vinden als hij bijvoorbeeld na een uur niet gebruiken op een uitstand gaat of iets in die zin, zelf heb ik geen muis gezien die deze optie wel heeft.
Dus mischien een tip voor muis developers?

Deze muis kan tegen een hoop stoten.
Hoe weet ik dat?
Ik heb namelijk deze muis van de trap laten vallen en geen enkele krasje, wat ik zelf een beetje raar vind maar het zij zo!
En ik heb er zo vaak op gezeten op gestaan zelfs en hij werkt nog perfect!!
Bij reviewen mag alles kapot dacht ik zo maar het lukt me maar niet.

De muis heeft een gewicht wat niet aan te passen valt opzich niet een groot min punt, want het gewicht is hoog genoeg.

Over de prijs valt niet te klagen aangezien dit maar 20euro was.
Dit is in mijn ogen dus een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
En voor die 20euro heb je dan ook echt wat een kwaliteits muis.

Wat vind ik van deze muis nu?
Een topper!!
Ik zou er zo voor iedereen eentje kopen.

Is het een aanrader?
Zeker weten.
Dit is dan ook meer een muis voor alledaags gebruik en niet voor games, voor gamen zou ik toch echt een logitech G5 aan raden.

Deze muis ligt heel goed in de handen.
En is geschikt voor alle soorten werkjes.
Voor de gemiddelde consument is dit een goede muis, maar voor de gamers onder ons toch echt weer niet wegens gebrek aan de nodige knoppen die we gebruiken tijdens het gamen.
Als er 2 knoppen meer bij zouden zitten zou het een zekere topper zijn, jammer genoeg zijn die er niet.
Hou je van simpele muizen? Dan is dit de muis voor jou zo niet dan zou ik voor een andere muis gaan zoals de logitech G5.
Zit je vaak op je muizen of laat ze perongeluk altijd van de trap vallen? Dan is dit de muis voor jou.
Kortom gamers koop deze muis niet voor het Die-Hard gamen, maar koop liever een G5.
Maar als je meer van msnen houdt dan zou ik deze muis zeker kopen.

Informatie:

Product: Logitech cordless pilot optical mouse
Fabrikant: Logitech
Prijs: 19,99

Heb jij ook een Logitech Cordless Pilot Optical Mouse?

Op of aan merkingen zijn welkom