1 review

Silicon Power Ace A55 512GB

Specificaties 2,5" • TLC • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Silicon Power Ace A55 512GB Review

dutchtechnerd 2 december 2019, 47 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.dutchtechnerd schreef afgelopen jaar 23 reviews, waarvan 91% gesponsord.

Silicon Power Ace A55 512GB

Een SSD die doet wat het moet doen, namelijk het versnellen van je computer. Met 13 cent per gigabyte is deze SSD te koop voor een mooi prijsje!

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Prijs per gigabyte
  • 3 jaar garantie

Minpunten

• Software voegt niet veel toe

In deze review gaan we het hebben over de Silicon Power Ace A55. Deze SSD is te verkrijgen in zes verschillende uitvoeringen:
  • 64GB
  • 128GB
  • 256GB
  • 512GB
  • 1TB
  • 2TB
In deze review gaat het om de 512GB variant. Op het moment van schrijven kost deze SSD €64,95. Dit komt neer op €0,13 per gigabyte!

Specificaties
Weerstand Triltest: 20G
Schok Weerstand Test: 1500G Max
Garantie: 3 jaar

Verpakking en uiterlijk
De SSD komt in een simpele verpakking en ziet er verder niet spectaculair uit, maar heeft een SSD dat nodig? De SSD is maar 7mm dik, terwijl de meeste SSDs 9,5mm dik zijn. De A55 is dus ideaal voor gebruik in ultra-books en laptops.

In gebruik
Deze SSD heeft mijn oude HDD vervangen en na 1 seconde gebruik wil ik nooit meer terug. Al mijn spellen staan op deze SSD geïnstalleerd en de laadtijden zijn aanzienlijk verminderd! Waar ik eerst letterlijk enkele minuten moest wachten om een potje Battlefield 4 te laden, doet deze SSD dat in 15 seconde.

Via de website van Silicon Power is er ook software te downloaden voor de SSD. Via de software is het één en ander uit te lezen over de SSD. Ik heb zelf het gevoel dat de software niet veel toevoegt aan de gebruikerservaring.

Heb jij ook een Silicon Power Ace A55 512GB?