Specificaties MP3 speler met 512MB opslag - Bekijk alle specificaties

Apple iPod Shuffle 512MB Wit Review

35517 11 maart 2006, 802 views

Apple iPod Shuffle 512MB Wit

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede geluidskwaliteit
  • Lekker klein

Minpunten

• Geen hold knop
  • Geen beeldscherm
  • Vrij lage opslagcapacteit
  • Alleen met speciale software bij te werken
  • Te hoge adviesprijs

Geluidskwaliteit Score: 4
Bij het afsluiten van een Wanadoo Family abonnement heb ik de iPod shuffle gratis mogen ontvangen. Deze heb ik nu net 2 maanden in gebruik.

Het eerste wat opvalt bij de iPod shuffle is het slanke uiterlijk wat er erg mooi uitziet (maar dat zijn we wel van Apple gewend). en mooi afgewerkt is. Omdat ik het ook graag mooi wil houden heb ik er meteen een goedkope beschermhoes bij gekocht voor 1 euro op eBay.

Wat verder nog meer opvalt is het kleine aantal knoppen, geen beeldscherm heeft en dat hij alleen een koptelefoon en een USB aanlsuiting heeft.
Wat mij persoonlijk ook nog opviel, want ik ben ook een bezitter van een iPod mini (2de generatie) is dat er geen kussentjes bij de oortjes zaten, deze kussentjes zorgen er toch wel voor dat de oortjes comfortabeler in het oor zitten, terwijl de productiekosten nou niet bepaald hoog zijn lijkt mij.

Wat ik trouwens heel erg mis is een Hold knop, het komt namelijk vaak voor dat hij in mijn broekzak zit en opeens houd de muziek omdat mn mobiel tegen de play/pause knop aandrukt, dit is erg storend.

Waar ik me ook aan stoor (maar dat heb je met alle iPods) is dat je hem alleen met bepaalde programma's kan bijwerken. (Ik raad overigens Anapod Explorer aan, is elke cent waard!)

Een groot nadeel vind ik overgiens ook de lage opslagcapacitiet, maar hier kies je volgens mij heel bewust voor als je deze iPod koopt.

Verder vind (vond) ik de prijs overdreven hoog, 100 euro (want zoveel kostte hij eerst) vind ik echt veel te veel geld voor een MP3 speler die slechts 512 MB aan geheugen telt, geen hold knop heeft, geen beeldscherm heeft. 80 euro is al iets redelijker maar naar mijn menig nog steeds veel te duur wat je er voor krijgt, het mooie design weegt daar echt niet tegenop.

De audiokwaliteit is wel erg goed, dit komt voornamelijk ook doordat de meegeleverde oortjes van hoge kwaliteit zijn. Bas dreunt niet overdreven door bijvoorbeeld.

Ik vind dit een erg mooie MP3 speler, maar wel erg vreemd is dat er geen hold knop zit, deze verwacht je tegenwoordig toch wel op elke MP3 speler. Hierdoor vind ik hem zijn adviesprijs niet waard, maar als je hem gratis bij je internetabonnement krijgt zoals ik, is het een leuke extra.

Heb jij ook een Apple iPod Shuffle 512MB Wit?

Toetsen vergrendelen kan door de Play/Pause knop enkele seconden ingedrukt te houden.
Bij mijn iPod shuffle zaten wel kussentjes :)