Reolink C2 Pro

Specificaties Draad(loze) binnencamera + app - Bekijk alle specificaties

Reolink C2 Pro Review

RobinMM 1 december 2019, laatste update op 2 december 2019, 46 views Product gekocht

Reolink C2 Pro

Mijn eerste IP camera, na lang wikken en wegen voor de Reolink C2 Pro gegaan. Deze heb ik opgehangen in de babykamer. Ik ben er blij mee! De negatieve review van de medetweaker kan ik me totaal niet in vinden. Zijn genoemde punten zijn niet (meer) van toepassing.

Pluspunten

• goed beeld, ook snachts
  • kantelen en draaien maakt geen geluid
  • data lokaal opslaan
  • werkt met synology

Minpunten

• geen POE
  • in/uit zoomen maakt geluid
  • autofocus mag sneller

Een vaak gehoorde kritiek van deze camera was het feit dat het power led lampje niet uit te schakelen was. Ik had me er bij neergelegd dat ik het lampje zou afplakken, maar tot mijn verbazing is dit lampje na een firmware update uit te schakelen via de Reolink app.

De Reolink app werkt prima en ziet er goed uit. Voor mij niet belangrijk maar interface is ook in het Nederlands beschikbaar. De positieve beoordelingen van de app zijn naar mijn mening terecht.

De camera dient in eerste instantie via LAN benaderd te worden. Bij het koppelen van de camera, door het scannen van een QR code, moet gelijk een admin wachtwoord ingesteld worden.

Daarna kan je hem koppelen met WIFI, dit heb ik nog niet getest omdat ik de camera bedraad gebruik.

De camera is standaard extern te benaderen, maar via de webinterface is externe toegang uit te schakelen: https://support.reolink.c...-Access-P2P-on-IP-Cameras

Externe toegang regel ik via mijn Synology NAS met Surveillance Station. Er is vanuit Synology ondersteuning voor deze camera, dus toevoegen ging zonder problemen..

Foto's volgen nog :)

Heb jij ook een Reolink C2 Pro?