Rolfstone Neo (Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Rolfstone Neo (Zwart) Review

JorrickvdBeld 29 november 2019, laatste update op 19 december 2019, 4.239 views Product gekocht

Rolfstone Neo (Zwart)

Uitstekende oordopjes met goed comfort en goed geluidskwaliteit

Pluspunten

• Design
  • Geluidskwaliteit
  • Comfort
  • Functionaliteiten

Minpunten

• Geluid harder/zachter doen niet mogelijk

Eerste indruk
De Rolfstone Neo gebruik ik nu een week of 4. Het eerste wat mij opviel was de oplaadcase waarin de oordopjes zitten en het verschil vergeleken met de vorige Rolfstone nova. Dit is aanzienlijk verbeterd, een strak design voor de oplaadcase en de oordopjes zelf ook. Er zit een prijs verschil in de oordopjes tot het vorige model maar in principe zijn het ook andere oordopjes.
Rolfstone Neo = €99
Rolfstone Nova = € 69.95

Product specificities
Case = 600mah
Oordopjes = 2 x 50mah

Draagcomfort
De Rolfstone Neo blijven goed in mijn oren zitten en sluiten ook goed het omgevingsgeluid af, (natuurlijk niet zo goed als een noise canceling headphone).
Eenmaal de juiste maat eartips kreeg ik geen last van mijn oren bij langdurige tijd dragen. Voor mijn werk gebruik ik de oordopjes elke dag minimaal 4 uur en krijg pas na ongeveer 3 uur last van mijn oren, dan doe ik ze een half uurtje uit en vervolgens gebruik ik ze weer. Zelf gebruik ik maat S eartips, omdat deze beter zitten en zo hoor ik minder het omgevingsgeluid. Ook heb ik ze gebruikt tijdens het sporten en ze bleven goed in mijn oren zitten maar de voorkeur ligt dan wel voor de Rolfstone nova i.v.m. het oor clipje wat de oordopjes betere in hun plek houden. Wel hoop ik zelf nog op soft eartips ergens te kunnen vinden, want ik vind die altijd fijner zitten.

Uitstraling:
Op het eerste gezicht vind ik de Rolfstone Neo er erg chic en strak uitzien. Ze steken niet ver uit je oren en zien er niet uit als opzet stukjes voor een tandenborstel. De knoppen zijn makkelijke te bedienen en dit kan via allebei de kanten. Er zit geen verschil in links of rechts dus als je verkeerd pakt maakt dat niet uit. Je ziet dat de oordopjes en de case een compleet nieuwe design hebben ten opzichte van de vorige Rolfstone Nova. Ik vind het product er nu ‘ duurder’ uit zien en de oplaadcase heeft nu een functionaliteit die de vorige ook al zou moeten hebben namelijk tonen hoe batterij % de case is. Het materiaal voelt stevig en niet als goedkoop plastic

Oplaadcase:
• 4 lampjes = 100%
• 3 lampjes = 75%
• 2 lampjes = 50%
• 1 lampje = <25%

Geluidskwaliteit
De Rolfstone Neo geven een helder en neutraal geluid. Er zit een beter bass in dan de nova’s wat ik echt een verbetering vind ten opzichte van de vorige, de oordopjes geven daarin tegen niet een te ‘overdreven’ bass. Met telefoneren heb ik alleen het gevoel dat het geluid zachter is en dit ook niet harder kan zetten. Als ik het geluid vergelijk met oordopjes met draad merk ik geen verschil qua kwaliteit. Natuurlijk kan je het niet vergelijken met koptelefoons

Bluetooth verbinding
Veel true wireless oordopjes hebben vaak bluetooth problemen bijvoorbeeld dat de connectie weg valt of dat de connectie tussen de 2 oordopjes niet goed werkt. Bij de Rolfstone Neo totaal niet het geval. Ik Heb geen één keer een probleem gehad dat ze niet wilde verbinden. Om de oordopjes te verbinden haal je ze uit de oplaadcase en dan zoek je op je telefoon naar Rolfstone Neo en dan verbind je er mee. Als je ze weer in de oplaadcase stopt en eruit haal verbinden ze automatische wat een super functie is.

Vergelijking met Rolfstone Nova:
De Rolfstone Neo is in alle vlakken beter dan zijn voorganger maar 1 nadeel vond ik wel tijdens het sporten ligt mijn voorkeur bij de Rolfstone Nova , omdat deze toch beter in mijn oren blijven zitten

Conclusie - Erg goede prijs/kwaliteit verhouding!

Specificaties:
Accu
Afspeeltijd (zonder bijladen) 3 uur
Opladen met oplaadcase 4x = 12 uur
Volledig opladen oplaadcase 2 uur
Volledig opladen oordopjes 30 minuten
Stand-by tijd 30 uur

Heb jij ook een Rolfstone Neo (Zwart)?