Arctic Freezer 64 Pro Review

SoeperKees 9 december 2006, laatste update op 9 december 2006, 697 views

Arctic Freezer 64 Pro

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Koeling

Minpunten

• Afmeeting
  • Teveel koelpasta op heatsink

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Toen ik begon met het samenstellen van mijn nieuwe pc, enkele maanden geleden, had ik steenvast de Zalman in mijn lijst staan. Totdat op tweakers Best Buyguide ineens een andere cooler werd aangeraden.

Daar werd gezegt dat hij betere koeling prestaties gaf en stiller! Ik meteen kijken of mijn webshop hem ook verkocht en verdomt ja, voor maar 20 euro.

Dus heb ik mijn Zalman meteen vervangen door de Arctic.

Tot nu toe ben ik erg erg tevreden over de koelings prestaties.

Hij koelt een AMD 64 x2 3800+ op 35 granden idle en stress 45. En blijft muis stil.

Heb jij ook een Arctic Freezer 64 Pro?

Uhm, oke. Heb zelf ook de Arctic, maar heb je wel onderzocht hoeveel het gescheeld heeft? Anders is het best stom om iets te kopen 'omdat het ook in de BBG stond' 8)7
Als je de specificaties gaat bekijken, zie je dat Zalman de geluidsproductie in dB weergeeft en Arctic Cooling in sone (wat eigenlijk meer zegt). Dat is lastig vergelijken. Dat kan alleen door beide producten in te bouwen en dan vergelijken, maar ik denk dat Dellape daar geen zin in had (en velen met hem, incl. ondergetekende). Ik heb zelf trouwens de Zalman AlCu 7700, maar zou in een nieuw systeem ook een Freezer nemen...
De freezer is cker stiller als de 7700 (heb allebei gehad).
Hij koelt ook beter, en is ook niet zo'n stofhapper. :)
Btw kort maar krachtig surveytje