Philips Grind & Brew HD7766

Specificaties Gemalen koffie, Koffiebonen-machine - Bekijk alle specificaties

Philips Grind & Brew HD7766 Review

ikkejr 24 november 2019, 424 views Product gekocht

Philips Grind & Brew HD7766

Prima machine die exact doet wat hij moet doen. Lekkere koffie, zoals verwacht van verse bonen koffie. Makkelijk schoon te maken, dus licht in onderhoud. Nu anderhalf jaar in bezit en heeft ons nog nooit in de steek gelaten.

Pluspunten

• Timer
  • Design
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te houden
  • Goede prijs / kwaliteit

Minpunten

• Roestplekjes

Geluidsopbrengst niet meer als gemiddeld. Simpelweg wat te verwachten is van een bonen machine. Maakt minder geluid als de 700 euro kostende volautomatische van mijn broertje. En ongeveer net zo veel als een vergelijkbare als deze t.w.v. 239 euro.

Grootte staat aangegeven maar is niet bijzonder eigenlijk, wat hoger, breder en dieper als een traditioneel koffie-apparaat maar daarvoor zit er dan weer een molen en bonen reservoir bovenop.

Het waterpijl bijvullen was even wennen in het begin maar heb je snel genoeg onder de knie, niks bijzonders eigenlijk en laat gewoon duidelijk zien hoeveel erin zit.

Tot slot de maling. Kan je zo fijn maken als je zelf wilt en het apparaat verbruikt niet ongewoon veel bonen. Alles normaal zou ik zeggen.

Ook de timer is erg praktisch, elke dag op dezelfde tijd staat de koffie klaar zonder dat je er wat voor moet doen en zoals bij elk gebruik: een piep als hij klaar is en een piep als hij stopt met warm houden.

Niet alles is rozengeur en manenschijn natuurlijk, echter kan dit ook een gesprek aan verzorging zijn. Een minpuntje vind ik dat de metalen stukken (het zilver) roestplekjes heeft. Voor een apparaat dat eigenlijk in 99,99 van de 100 gevallen in de keuken staat waar het automatisch door koken al wat vochtiger is, vind ik dat een beetje slordig. Maar dat neemt niet weg dat het een prima machine en zeker in zijn prijsklasse een topper is.

Heb jij ook een Philips Grind & Brew HD7766?