Asus A6Va-Q016H (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) Review
Dit Asus laptopje is naar mijn mening veel waar voor je geld, met name op het video-kaart gebied. Dit heeft wel negatieve gevolgen voor de accuduur en warmte/geluids productie, met enige regelmaat slaat de fan aan...dus ga er niet mee op je schoot zitten.
Het beeld is erg mooi, al zitten er in teveel laptops de "dode (sub) pixel". Nu is dat niet erg ergens onderaan de pagina, maar als net die ene (zoals in mijn geval) precies in het midden zit, dan heb je pech.
Het grote nadeel is de betrouwbaarheid. Ik denk soms wel eens dat alles wordt verkocht, ookal zijn er problemen mee. De laatste vijf (!) hardware aanschaffen waren er 3 kapot. Dat is meer dan de helft! Zo ook mijn laptopje.
Het begon allemaal met het uitvallen van de harde schijf met een klik, voor het inlog-scherm van XP. Na 3x met een harde reboot slaagde het systeem op te starten.
Niet lang hierna begaf mijn toutch-pad (muisaanwijzer) het.
Na contact met het asus helpteam werd ik niet veel wijzer dan dat ik de "restore" cd maar moest gebruiken en dus windows opnieuw moest installeren. Ik ben daartoe bereid als het systeem min een jaar oud is, maar mijn laptop is net 5 maanden oud.
Al met al, een goed presterende laptop, als je maar een goed werkend exemplaar...
Pluspunten
Snelle videokaart ati X700 (tot voor kort)
Minpunten
Snel kapot, te veel geluid, onduidelijke knoppen.
Eindoordeel
Het beeld is erg mooi, al zitten er in teveel laptops de "dode (sub) pixel". Nu is dat niet erg ergens onderaan de pagina, maar als net die ene (zoals in mijn geval) precies in het midden zit, dan heb je pech.
Het grote nadeel is de betrouwbaarheid. Ik denk soms wel eens dat alles wordt verkocht, ookal zijn er problemen mee. De laatste vijf (!) hardware aanschaffen waren er 3 kapot. Dat is meer dan de helft! Zo ook mijn laptopje.
Het begon allemaal met het uitvallen van de harde schijf met een klik, voor het inlog-scherm van XP. Na 3x met een harde reboot slaagde het systeem op te starten.
Niet lang hierna begaf mijn toutch-pad (muisaanwijzer) het.
Na contact met het asus helpteam werd ik niet veel wijzer dan dat ik de "restore" cd maar moest gebruiken en dus windows opnieuw moest installeren. Ik ben daartoe bereid als het systeem min een jaar oud is, maar mijn laptop is net 5 maanden oud.
Al met al, een goed presterende laptop, als je maar een goed werkend exemplaar krijgt. Met een problemenkindje, wat erg veel voorkomt met hardware, wordt je geduld erg op de proef gesteld.
Heb jij ook een Asus A6Va-Q016H (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (3)
ik heb hem sinds 9/2005
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn