Mitac Mio 168 Review

R3Mo498 9 maart 2006, 237 views

Mitac Mio 168

Pluspunten

• Goedkoop, makkelijk in gebruik

Minpunten

• Connector
  • Snelheid GPS
  • Connectiviteit (Bluetooth, Wifi)
  • GEEN backup batterij, oftewel, is de accu leeg ben je al je lokaal opgeslagen data kwijt

Veelzijdigheid Score: 3
Een apart apparaat zal ik maar zeggen, eigenlijk weining mogelijkheden vanwege het gemis van Bluetooth of Wifi. Wel handig is de GPS antenne alhoewel ik niet helemaal tevreden ben met de snelheid waarmee TomTom5 de verbinding opzet. Het kan soms meerdere minuten duren voordat hij werkelijk een goede verbinding opbouwt, daarna blijft hij wel goed verbinding houden.

Synchroniseren gaat erg makkelijk, nog geen problemen mee ondervonden onder Windows XP Pro SP2.

Een groot minpunt is de connector onderop de pda, erg breekbaar ding waarbij ik elke keer met trillende handen de stekker uit moet halen. Ook vind ik het jammer dat er geen Windows Mobile 2005 voor komt, wat ik graag had willen proberen.

De levering is een pluspunt, goed uitgebreid en alle kabels/accesoires zijn kwalitatief in orde en je kunt er zo mee de weg op.

Verder kun je niets zeggen over de prijs, een instap model PDA met redelijk wat mogelijkheden m.b.t. software voor een nette prijs.
Wil je er meer mee, dan worden dingen zoals een Wifi SD kaartje dure geintjes, dus mocht je deze eigenschappen willen hebben op een PDA kies dan voor een luxer model zoals een HP of Dell Axim.

Heb jij ook een Mitac Mio 168?