Mitac Mio 168 Review

DDutch 9 maart 2006, laatste update op 9 maart 2006, 543 views

Mitac Mio 168

Pluspunten

• Prima prestaties gezien de prijs, stevig gebouwd, goede en heel snelle reparatie door Mitac

Minpunten

• Kwetsbare stekker

Veelzijdigheid Score: 5
De Mio 168 is gewoon een zeer goed apparaatje, zeker voor het geld. Mijn vrouw en ik hebben er allebei een, nu een half jaar en weinig te klagen gehad.
Navigatie werkt prima, alle programmaatjes draaien en meestal snel. Je moet er op letten dat de programma's elkaar niet in de weg zitten, maar dat geld voor iedere PDA. Regelmatig het interne geheugen (running programs) leeggooien en zo weinig mogelijk in het interne geheugen zelf installeren, alles op de SD kaart. In het begin deed de agendanotificatie het niet altijd, maar ik heb gemerkt dat er een spelletje in het geheugen geladen bleef dat het probleem veroorzaakte. Het spelletje ge-update en nooit meer last van gehad.

Vergeleken met nieuwere modellen is deze misschien wat traag, maar het stoort niet als je bovenstaande gebruiken in acht neemt. Zelfs Tomtom loopt ruim snel genoeg voor niet-F1-rijders.
Ik heb een Wifi SDio kaart erbij, werkt prima, ik kan internetten op de gekste plekken. Ik mis een ingebouwde blue-tooth en/of WIFI aansluiting, omdat de SDio de plek van de SD kaart inneemt en weer los meegenomen moet worden. En met Bluetooth en Wifi kun je skypen via de Mio.
De stekkertjes zijn inderdaad behoorlijk kwetsbaar. Ik heb de pootjes meermaals terug moeten buigen. Gewoon opletten bij het insteken en nu gaat het goed.

Ik heb eenmaal een defect gehad, er verschenen strepen onderin het beeld. Ik ga er van uit dat dit exemplarisch is geweest. Hij moest dus gerepareerd worden. Mitac stelde dat de oorzaak bij mij moest liggen (laten vallen?): oneigenlijk gebruik, dus (aanzienlijke) kosten voor een nieuw scherm voor mijn rekening. Ik was het daar niet mee eens en de staat van de Mio bewees dat ik er altijd zorgvuldig mee om ging (nauwelijks een krasje, zeker niet in de buurt van het euvel). Mitac is daarop ingegaan en heeft het toch onder garantie teruggestuurd.
Binnen drie weken verstuurd, gerepareerd, gediscussieerd over de garantie en terugontvangen. Dikke pluim voor Mitac!!! Kom daar bij de grote merken maar eens om! JVC, Philips en Sony, mijn ervaring is twee a drie maanden en soms nog niet gerepareerd.

Heb jij ook een Mitac Mio 168?