Specificaties Tower, 5 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Thermaltake V9 Black Edition Review

JoSchaap|IA 28 mei 2010, laatste update op 28 mei 2010, 1.187 views

Thermaltake V9 Black Edition

Pluspunten

• airflow
  • veel voorbereide plaatsen voor ventilatoren
  • ziet er netjes uit

Minpunten

• slechte indeling mbt p-ata kabels
  • brak bevestigingssysteem (breekt af of werkt niet correct)
  • rammellende harddisks en dvdromdrive als je geen schroefjes gebruikt

Kwaliteit voeding Score: 1
Kast aangeschaft op basis van mooie review op onder andere Tomshardware.
Bij het uitpakkan een mooi paket, goed verpakt en de eerste indruk was goed!

Echter bij het inbouwen al snel een aantal minpunten tegen gekomen
- De harddisk klemmen 3 van de 5 werkten niet 2 ervan braken zelfs bij het loshalen
- de harddisk die gemonteerd zitten met de klemmen ramellen als de nete waardoor ik alsnog schroefjes heb gebruikt
- De PCI slot klemrail zat te hoog gemonteerd hierdoor zaten alle insteek kaarten dus gewoon los! deze heb ik uit moeten breken om er schroefjes in te kunnen draaien
- P-ATA kabels krijg je niet fatsoenlijk richting de harddisk. na 2 uur vloeken heb ik alleen de sata schijven erin gelaten.

Dit had ik niet verwacht om zulke slechte kwaliteit aan te treffen in een kast van een redelijk gerenomeerd merk dat goed uit diverse reviews komt.

Maar gelukkig is niet alles slecht!

De vormgeving is redelijk en de stevigheid gaat ook nog wel. maar het grootste pluspunt aan deze kast is wel de airflow! wat een luchtverplaatsing!
Ik ga dit jaar weer naar campzone en daar is redelijk warm weer verwacht. en met deze kast (+3 extra 140mm fans op de voorgeboorde plaatsen) maak ik me daar totaal niet druk om!

Heb jij ook een Thermaltake V9 Black Edition?

Misschien had je thermaltake op kunnen bellen met wat er gebeurt is, met die kapotte dingen, ze zijn daar heel vriendelijk hoor, je kan zo een nieuwe krijgen (of nieuwe onderdelen)
dit is een review van mij maar ivm een nickchange en terugkrijgen van mijn 10 jaar oude account is deze onder een andere naam blijven steken :)
als die kapotte dingen het enige was.
Nog een nadeel gevonden overigens bij crossfire zit de HDDbay in de weg :')

Ik kan de review niet meer aanpassen aangezien dit een oude account van me is :)

plaatje bij t praatje:
[img]http://ic.tweakimg.net/ext/va/321244.jpg[/img]
Update

Voorbeeldje van het belabberde kabelmanagement.
Heb nu een i7 2600K en 2x HD5830 MW2 erin. en da's toch al aardig proppen

Dit is niet als bash bedoeld, maar eerder als waarschuwing :)
[img]http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/23952/16535.jpg[/img]