Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G500 Review

Burtezz 28 mei 2010, laatste update op 31 augustus 2013, 525 views

Logitech G500

Pluspunten

• Ergonomie
  • Positie en aantal extra knoppen
  • Gemak

Minpunten

• Afhankelijkheid van dit product van luchtvochtigheid
  • Bewegingdetectie is na 3 naar kapot

(geen prestatie review, subjectief; looks & feels)

In het najaar van 2010 gekocht (35 euro, super deal!). Ik ben er zeker 2 jaar dol gelukkig mee geweest.

Het meest bekende issue (Statische lading met gevolgen voor geen of dubbel clicks na 1 keer klikken) is mij ontgaan. Dit betekend niet dat ik een goed exemplaar had, alleen dat de luchtvochtigheid geschikt was.

Super goede eigenschappen:

- Aantal en posities van extra knoppen.\
- Overall looks and feels (geslagen verf-look & stroeve "grip" zijkanten)
- Ergonomie; ik gebruik een muis in "claw" stand. Ik beweeg de muis alleen tussen mijn vingertoppen en hoogstens een mini beweging met mn pols.
- De "schakel" knop om het scroll wiel tikkend en vloeiend te laten rollen.
- De + en - voor het wisselen van DPI standen

Ik heb deze muis veel gebruikt bij mn laptop(s). Hij heeft 2 laptops overleefd. Nu beweegt de cursor niet meer samenhangend met de beweging van de muis. Voorbeeld: Als ik in paint een cirkel wil tekenen, teken ik een ovaaltje met ribbels... Als ik een lijn teken van links-boven naar rechts-onder is er weinig aan de hand. Deze lijn is wel degelijk ribbelig, ondanks de snelle rechte beweging van de muis. Als ik een lijn teken van rechts-boven naar links-onder is het een drama.

Na een update van software, aanpassing van DPI's en datafrequenties is het probleem nog steeds aanwezig. (wellicht vervuild door mijn bewustzijn van het probleem) Nu heb ik het idee dat het nog erger is geworden, na deze acties.

CONLCLUSIE ( na 3 jaar )

Dit is een muis die afhankelijk van de luchtkwaliteit erg goed of erg waardeloos is.
Ik heb twee jaar veel plezier gehad van dit apparaat. Nu begint mijn K/D-ratio er onder te lijden...
Dit is een muis die mij over laat stappen naar een andere fabrikant.

Heb jij ook een Logitech G500?

Het is een optie om even logitech een mailtje te sturen met je klachten. Ze staan er bekend om (zelf na garantie) heel coulant te zijn en zelfs een nieuwe kunnen geven.
Inderdaad. Ik had zelf een G500 welke kapot is gegaan aan de bekende issues met clicks en wegschietende cursors, en heb een gratis G500S van ze gekregen.
Cool thnx voor de tip. "niet geschoten is altijd mis". Ik ga het in elk geval proberen. :P

Wat ik wel ga onthouden is dat met een nieuwe natuurlijk weer dezelfde issues kunnen ontstaan..
Misschien wat laat maar blijkbaar kreeg Zorean de G500S, niet de G500. Deze is een verbeterde versie, misschien heb je met die muis meer geluk. Ik zou niet meteen een conclusie nemen over één muis daar er bij andere merken (intelli met de scrollbug bvb) ook gebreken kunnen zijn.
Je bent er 2 jaar dolgelukkig mee geweest, en nu gaat ie kapot, en dan eindig je opeens met
"Dit is een muis die mij over laat stappen naar een andere fabrikant."

Wat is het nou, een goede muis, of een slechte, aangezien je blijkbaar Logitech niet meer vertrouwt?
Precies wat je zegt:

Als je genoegen neemt met een muis die 2 jaar trouwe dienst levert in een goed geconditioneerde omgeving: Koop hem, als ie het doet is het een pracht ding!

Ik neem hier geen genoegen mee. Ik heb wat andere reviews gelezen en blijkt dat dit model ook andere issues heeft die Logitech (muis) breed voorkomen. Ik stap dus over.