Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Zwart

Specificaties 6,3" • 2280x1080 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Zwart Review

remmsteinTestpanel 12 november 2019, 445 views Testpanel

Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Zwart

De Nokia 7.2 een solide, maar lelijk toestel. De Notch zit in de weg en de camera steekt te ver uit. Qua performance en batterij niets dan lof. Android One is ook een mooie ervaring. Al verbaasd het me dat niet alle standaard android apps waren geïnstalleerd

Pluspunten

• Batterijduur
  • Kwaliteit camera

Minpunten

• Design

Ik ben een van de gelukkige die de Nokia 7.2 mag testen. De laatste keer dat ik een Nokia in handen heb gehad, was het nog een onverwoestbaar toestel. Hoewel de bouwkwaliteit er goed uit ziet denk ik niet dat je hem nu al te vaak moet laten vallen. dat heb ik dan ook niet getest. Voor de beeldvorming. Zelf heb ik een Oppo Reno 10x zoom. Ben niet erg merk vast, hiervoor had ik een Sony en daarvoor een LG.

Het is altijd een feest om een nieuwe telefoon uit te pakken. En dus ook deze keer.

MINPUNTEN
Ik zal beginnen bij de minpunten, namelijk het design.
Zoals te zien op onderstaande afbeelding steekt de camera erg ver uit.
Met neerleggen merk je er verassend genoeg weinig van. Niet echt wiebelig. Maar zelf met drie kinderen die rondlopen, weet ik dat er snel krassen op zouden komen. Heb hem dus ook ver van ze vandaan gehouden. Met gebruik had ik wel geregeld dat het in de weg zat. Wellicht hou ik de telefoon dan anders vast dan ontworpen is, maar het is irritant.
En dan de Notch. Jezus wat is dat lelijk. Ik heb nu een toestel zonder en voorheen een met gewoon een balk waar de camera in zat. Ik vind de keuze voor een Notch echt een slechte. Dan maar minder scherm, maar dit zit er niet uit.

HOOGTEPUNTEN

Batterij
Laten we beginnen met de batterijduur. Die is echt goed. Heb gemakkelijk 2 dagen gehaald met mijn gebruik, terwijl mijn eigen telefoon toch elke dag aan de lader moet. En ik gebruik mijn telefoon redelijk. Speel regelmatig Pokémon Go, ben actief op Twitter en andere socials. En speel ook nog geregeld andere spelletjes. Laden gaat snel, en als je dan zolang er mee kan doen, top!

Camera
Je kan zien waar het geld in zit bij dit toestel. En dat is ook overduidelijk de camera. Details zijn zichtbaar die ik met mijn huidige toestel niet naar voren kan krijgen.
De camera heeft heel veel mogelijkheden. En als feature de Live bokeh mode. Het is een leuke feature om mee te spelen, maar ik ben er niet erg goed mee. Heb daarom ook geen mooie foto kunnen selecteren. Dit is een beetje zoals de 10x zoom functie op mijn huidige telefoon. Het is een leuk speeltje, maar ga je dat echt gebruiken? Ik in ieder geval niet. Het was vaak dat ik met het maken van een foto dacht, ooh wacht ik maak het nog een keer met deze modus of pas de foto achteraf aan. Alleen werd het dan prut. Dus ik ga er vanuit dat het aan mijn eigen onkunde ligt. En omdat het een feature is, weegt dit niet zwaar in mijn oordeel over de camera, want die is verder top.

OVERIGE PUNTEN

Android One

Wat heerlijk om een toestel aan te zetten zonder allerlei zooi erop. Ik mist wel wat zaken die hangen aan de Playstore, zoals play genas. Dat moet je dan eerst weer installeren. Verder gaat alles heel soepel.

Bereik

Hier niet over te klagen, maar ook niks overdreven positiefs te melden. WiFi verbinding is stabiel, maar op plekken in huis waar onze wifi slechter is, dan valt de wifi wel snel weg. Met mijn huidige toestel is dat net wat beter, maar die kost dan ook meer. Mobiele verbinding is gewoon goed en stabiel.

De prijs kwaliteit verhouding van dit toestel is in orde. Ze hebben bespaard op glazen achterwand en dure processor. Maar daar merk je niet veel van. Ik ben juist geen voorstander van al die glazen achterkanten. Toestel voelt stevig en solide aan.

CONCLUSIE
Al met al een leuk toestel voor deze prijs. Je krijgt een lelijk eendje, waar je wel mee kan doen wat er van verwacht wordt. Wellicht met een soort van cursus voor de camera erbij zou het in deze prijsklasse een top toestel zijn. Al is het dan nog een kwestie van smaak.

Heb jij ook een Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Zwart?

Kort en bondige review +1
Foto van je kat +2