Logitech V400 Cordless Laser Notebook Mouse Review

BJD 4 september 2006, 796 views

Logitech V400 Cordless Laser Notebook Mouse

Pluspunten

• Klein
  • ontvanger gaat in de muis
  • extra knoppen
  • volgens logitech kan je hem op alles behalve glas en een spiegel gebruiken
  • werkt op 1 AA batterij (Duracel Plus batterij meegeleverd)
  • geen hoge prijs voor een draadloze lasermuis

Minpunten

• op sommige plekken fragiel
  • op een houte ondergrond registreert hij niet alle bewegingen

Ik heb de muis nu een tijdje in mijn bezit. Toen ik hem al besteld had kwam ik op een engels forum tegen dat mensen met deze muis nogal eens tracking problemen ondervonden. Nadat ik de muis binnen had bleek inderdaad dat dit model last had van tracking problemen. Deze waren vooral goed te merken op een ondergrond van hout. Ik heb hierover met logitech gebeld maar die wisten van niets, er is toen besloten om een nieuwe muis op te sturen. Ook deze muis had last van het euvel, maar dan minder heftig als de vorige muis. Qua functionaliteit en design is het een goede muis, en voor een notebookmuis is het ook wel te doen qua egronomie, als blijft dat een persoonlijk iets. Over de afwerking ben ik iets minder te spreken, de 2 bladerknopjes links van de linkermuisknop zijn erg fragiel gemonteerd waardoor het voorkomt dat als je iets te had drukt je beide knopjes tegelijk indrukt.
De drivers zitten goed in elkaar en de support van Logitech is nogsteeds fantastisch!

EDIT 04-09-2006: Een paar dagen geleden zag ik dat Logitech de V450 had uitgebracht. Hierop heb ik Logitech gebeld en gevraagd of ik deze kon krijgen ipv mijn nogsteeds niet goed werkende v400.
In de eerste instantie wilden ze hem niet omruilen maar nadat ik vroeg waarom ze de "revolutionaire" Philips sensor niet in de v450 / Logitech revolution hadden gebruikt, en aangaf dat de v400 de enige lasermuis met die sensor was en ook de enige lasermuis met trackingproblemen wilden ze hem wel omruilen voor de v450.
Deze muis heb ik vandaag binnen gekregen en heeft gelukkig geen tracking problemen!

Heb jij ook een Logitech V400 Cordless Laser Notebook Mouse?