Xiaomi Mi 9T Pro 128GB Blauw

Specificaties 6,39" • 2340x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi 9T Pro 128GB Blauw Review

pietjepuk71 7 november 2019, 129 views Product gekocht

Xiaomi Mi 9T Pro 128GB Blauw

Gekozen voor dit toestel vanwege de prima hardware en de zeer acceptabele prijs. Grootste struikelblok vind ik de MIUI, er valt goed mee te werken maar het mist hier en daar wat opties. Vooralsnog meer voordelen als nadelen.

Pluspunten

• Prima scherm zonder notch!
  • Super vlot
  • Camera voldoet
  • extra opties door MIUI
  • (hopelijk) lange ondersteuning

Minpunten

• Missende opties door MIUI
  • geluid en positie van speaker
  • geen SD card slot

Mijn vorige telefoon was net 1,5 jaar oud, een Motorola g6 plus. Op zich een prima toestel, maar zo nu en dan best traag. Ik doe veel met mijn telefoon en een midrange toestel is dan net niet voldoende.

Uiteindelijk ben ik dus uitgekomen bij de 9t Pro, voornamelijk eigenlijk door de positieve reviews op internet en de interessante prijs.

Mijn grootste twijfel om dit toestel te kopen was de MIUI schil. MIUI is een zegen en een vloek.
MIUI mist bijvoorbeeld een app drawer, priority kan niet ingesteld worden en ook kan je bluetooth niet verbergen. Verder is de interface heel anders dan de kale Android ervaring, wat vooral erg wennen is. De voorgeinstalleerde apps kunnen ook niet uitgeschakeld worden. :(
Andersom biedt MIUI heel veel extra opties en leuke features, zoals second space en dubbele apps, dark mode en vele mogelijkheden tot tweaking van je telefoon. Ook biedt het veel opties om je systeem veilig en schoon te houden. De volledig scherweergave optie is trouwens geweldig. _/-\o_

De camera is goed, al heb ik er nog niet heel erg veel mee getest.

Het scherm is prachtig en ik ben erg blij dat ik gekozen heb voor een toestel zonder notch.

Tijdens het spelen van games heb ik eigenlijk nog geen traagheid ervaren, de telefoon reageert altijd soepel en wordt totaal niet warm.

Klein minpunt is dat geheugenuitbreiding niet mogelijk is, daarom maar voor de 128GB gekozen.

Verder vind ik het geluid echt slecht. Dit is echt wel een tegenvaller. De positie van de speaker is ook niet zo best. Uiteindelijk snap ik dat de speaker ergens moet zitten en dat er met zo'n randloos design compromissen moeten worden gesloten.

Al met al een prima toestel. De tekortkomingen van MIUI kunnen (gedeeltelijk) desgewenst met een andere Launcher zoals Nova Launcher verholpen worden en veelal gebruik je voor gaming en muziek luisteren toch een koptelefoon.

Heb jij ook een Xiaomi Mi 9T Pro 128GB Blauw?