Call of Duty: Modern Warfare (2019), Windows Review

ralph1212 6 november 2019, laatste update op 8 november 2019, 1.822 views Product gekocht

Call of Duty: Modern Warfare (2019), Windows

Een spel met enorm veel potentie, echter is hij nog simpelweg niet af. Ik ben ervan overtuigd dat met de tijd de developers alle potentie waarmaken. Voor nu zou ik het spel dus echter afraden om te kopen, wacht tot op z'n vroegst, eind november.

Pluspunten

• Grafisch ziet het er gelikt uit
  • Attachment systeem erg gaaf
  • Groundwar gamemode erg gaaf
  • Nightvision
  • Crossplay
  • Developers luisteren naar community feedback

Minpunten

• De 725 shotgun 1shot bodyshot tot 20 meter ver
  • Game is niet af
  • Bugs/crashes
  • Maps
  • Campers
  • & campers
  • Spec-ops is playstation exclusive

Gameplay Score: 2
Beeld Score: 5
Geluid Score: 2
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 2
Spel gekocht met hoge verwachtingen.
Kort gezegd:
Verwachtingen zijn niet waar gemaakt doordat er teveel punten fundamenteel mis zijn met het spel.

Uitleg:
- Spel crasht met regelmaat.
- Het spel is niet af (spec ops ontbreekt bij launch bij een spel van 60 euro!).
- Gameplay style is volledig uit balans.
- Loadouts zijn uit balans.
- Maps motiveert om te campen.

Het spel zag er enorm goed uit, echter had ik mij moeten verdiepen in het doel van de ontwikkelaars.
Zij wilden en ik citeer: 'Een spel maken waarbij iedere playstyle toegepast kan worden'.
Dit is ze niet gelukt, of misschien veel te goed.
Spelers wilde geen traditionele 3 lane COD maps meer, dus kwam infinity award met een oplossing: Maps met een geruime hoeveelheid hoeken, gaten, raampjes, deuren etc.

De maps in combinatie met het feit dat:
- Jouw enemies footsteps klinken alsof bigfoot en z'n moeder en neef en nicht langs komen zetten
- Claymores erg overpowered en op dit moment nog niet te counteren zijn
- Dead silence geen perk meer is
- Shotsguns (725) zich gedragen als zowel shotguns als snipers
Kan je geen enkele playstyle meer hanteren behalve campen.

Neem het niet van mij alleen aan, het gehele internet staat ermee vol (Reddit, Youtube etc.)
Kill confirmed is recent toegevoegd, echter timed de match bij 80% van de games uit, omdat niemand de dog-tags oppakt omdat niemand uit z'n camper positie wilt komen.

Daarnaast zijn de spawns instabiel, de ene keer wordt je (dit is niet overdreven, het is al enkele keren bij mij en mijn vrienden gebeurd) rechtstreeks naast een enemy gespawned)
De andere keer moet je 5 minuten lopen vanuit je spawn tot het midden van de map waar de actie plaats vindt, omdat de maps zo gigantisch zijn.

Tot dat de bugfixes, weapons gebalanced zijn, claymores te counteren zijn en de gratis DLC's met reworked maps uitkomen (ongeveer eind november), raad ik iedereen af dit spel te kopen.
Nadat de updates zijn doorgevoerd lijkt het spel mij zeker een aanrader en ben ik van plan er een hoop uren in te steken, echter zorgen de bovenstaande fundamentele problemen ervoor dat ik het spel voor nu even links laat liggen.

Heb jij ook een Call of Duty: Modern Warfare (2019), Windows?

Hallo Ralph.

Goede uitleg van je.
Ik heb gisteren ook het spel aangeschaft en na uiteindelijk lang wachten nadat hij is geinstalleerd op de pc, de campaign modus gespeeld,....wat denk je, vast loper!

Balen, eigenlijk dubbel balen omdat hij ook naar de tweede keer is vast gelopen.
Nu weet ik van mijzelf dat ik niet helemaal een freak ben qua videokaarten, maar ik weet dat
ik een gigabyte RX 480 G8 kaart heb, en zover ik heb kunnen nalezen ook met het programma, "can i run it" het spel wel kan spelen, mat tot dusver heb ik nog geen 1 kogel mogen afvuren.

Heb jij mss een idee of ik met de kaart, en wellicht de setting nog iets kan doen?

grtz Niels
Lijkt meer erop dat dit een optimalisatie probleem is.
Om dit zeker te weten, loop je grafische settings even na op eigenaardigheden.
Als daar niets in te vinden is, zou ik even wachten op de komende updates.
Mvg
Uhm, Crossplay is wellicht DE reden van het vele campen? ;)

PS en XB spelers die het moeten opnemen tegen de, veelal, gelouterde PC gamer op gebied van FPS. De eerstgenoemden hebben geen kans zonder aim assist (lang niet iedere console gamer gebruikt een muis/tobo combi) en, ik spreek uit ervaring, FPS spelend op een console speelt veelal "luier" (meer slow paced) als competitief op een PC.

Alleen al bij het zien van Crossplay (en het feit dat CoD gewoon een uitgemolkte franchise is geworden na de originele MW) haakte ik, als competitieve speler, al af.

Wellicht dat Promod (die er zeker komen gaat weer) je wat meer fun kan opleveren op MP? Klagen over campen in public servers met Crossplay heeft weinig zin namelijk. Is een logisch gevolg.

GLHF

[Reactie gewijzigd door yinnemans op 11 november 2019 12:58]

Ik heb onlangs het spel geinstalleerd. En vind de campaign erg leuk. Ik heb een hele lange tijd de COD franchise laten liggen aangezien het telkens boots in the air was. Met deze release toch maar weer eens een poging gewaagd.

Tot op heden erg tevreden over de campaign, ik weet niet hoe ver ik ben, maar ik heb er zeker al een avondje of 3 in zitten(moeilijkste niveau). Ik kan niks vertellen over de pace van de multiplayer game. Maar zo te horen ga ik het wel leuk vinden, een wat rustigere gameplay waarbij map awareness en positioning belangrijker zijn dan wie als eerste de eerste kogel raakt. Zo speelt de single player ook al, en dat bevalt mij erg goed. Toch eerst om het hoekje heen kijken, voordat je door de deur heen rent.

Ik ben erg blij met deze release.
Idem, ik vond de voorgaande series meer op Halo lijken dan op mijn oude vertrouwde COD.
Omdat ik MW2 en MW3 helemaal grijs gespeeld heb, kon ik niet wachten tot ik dit spel kon kopen op de dag van de release.
Jouw mening over de campaign deel ik, ik vind de campaign ook erg gaaf.
Multiplayer is echter andere koek.
Ik snap dat map awareness en positioning leuke elementen zijn om in de strijd te gooien om zo de gameplay te laten variëren t.o.v. de voorgaande COD's.
Echter hebben ze dat naar mijn mening iets 'overdone', doordat je niet 2 of 3 ramen grenzend aan een straat hebt, maar eerder 10 of 20 ramen.
De keren dat ik rechts links rechts gekeken heb, minimap en kompas gecheckt heb, oversteek en vervolgens van twee kanten beschoten wordt, zijn niet meer op twee handen te tellen.
Dat vind ik erg jammer, er moet namelijk een middenweg gevonden worden.
Gelukkig ziet IW dat ook in en is de eerste DLC map al uitgegeven.
Desalniettemin ben ik blij om te horen dat MW jou goed bevalt en ik wens je veel speelplezier toe.
Na aanleiding van je berichtje heb ik mij ooks eens gefocussed op de MP game. Het speelt wel anders, we hebben nog steeds de rushers die al springend als een echte sporter het hoekje om komen met hun SMG, en vervolgens door een ping van 200+ jou insta killen. Verder vindt ik de 20+ ramen wel leuk, aangezien er nu reden is voor een tactisch spel. De reden dat ik Groundwar dus ook erg leuk vind.

Al hoewel ik eigenlijk over het over grote deel erg tevreden ben, vind ik de rewards in XP echt waardeloos. Als je alleen Spec-ops zou willen spelen level je wel heel hard, maar ontwikkel je je wapens bijna niet. Terwijl als je een MP match speelt je in 1 rondje 4 levels op je wapen hebt. Die balans mag dus wel weer terug, zodat het beide even belonend is.

Ik heb in geen tijden gehad dat ik op mijn werk aan een call of duty game denk en zin heb dat als ik thuis kom een potje te spelen. Dat is echt een achievement in mijn ogen!
Ik heb het spel net aangeschaft en heb er spijt van. Ik ben niet iemand die met een sniper door het spel heen rent als een kip zonder kop, maar meestal rustig en tactisch. Dit is dus niet campen.
Maar mijn God! Capture de vlag lijkt wel een gang bang! Waarbij je eigen vlag de vrouw is en het andere team er als malloten omheen blijven cirkelen. Ze pakken de vlag niet, maar schieten iedereen af die in de buurt van de vlag spawned.
Domination is een beetje hetzelfde verhaal, maar dan proberen ze 2 plekken te pakken dan dan is het spawnrapen en campen.
Teamdeath match is ook campen, met een paar mensen die alleen maar rennen en wonder boven wonder altijd een headshot schieten... Toch knap hoor! Vooral zonder richten.
Pas in het nieuws dat ze veel cheaters hebben verwijderd... Nou, ik zie er nog genoeg. En sommigen geven het ook gewoon toe!

Nee, wat mij betreft is dit weer een slecht spel in de Call Of Duty reeks. Ik noem het tegenwoordig Call of Campers of Call to Report.