Tweakers zegt: 8,5

Red Dead Redemption 2, Windows

Specificaties PC • Actie, Avontuur, Free Roaming • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Red Dead Redemption 2, Windows Review

Fusi0nking 6 november 2019, 787 views Product gekocht

Red Dead Redemption 2, Windows

Lees de uitgebreide review voor meer informatie.

Pluspunten

• Grafishe goed (als het laad)
  • Spelwereld
  • Verhaal
  • Multiplayer
  • veel aandacht aan details

Minpunten

• Performance is gewoon slecht op dit moment (mijn 1080 haalt de zelfde performance als een 1050ti van een kennis van mij??)
  • Textures laden niet altijd. soms ziet het er goed uit, soms echt heel slecht.
  • Rockstar launcher heeft nog wat opstart problemen

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 4
Geluid Score: 4
Besturing Score: 4
Stabiliteit Score: 2
Erg leuke game, lang op een pc release gewacht en nu is het eindelijk zover!...helaas wel met wat vervelende problemen die hopelijk zo snel mogelijk opgelost worden.

-Prestaties:
De game is op dit moment heel slecht optimized, en nee het is niet alleen mijn rig.
Veel mensen (ik ook) klagen over performance problemen (ik haal met mijn 1080,ryzen 2600@4Ghz en 16gb 3000mghz ram 45/70fps op high/ultra full hd) opzich niet heel verkeerd...alleen ik heb de zelfde performance op low full hd en ultra 1440p. Een kennis van mij beschikt over een i5, 16gb ram en 1050ti die zo goed als de zelfde performance haalt (terwijl er best wel een groot verschil tussen een 1050ti en een 1080 zit) Een andere kennis beschikt weer over een i5, 16gb ram en een 1070 en haalt veel slechtere performance vergeleken met ons.
Ook de 'Rockstar launcher' wilt niet altijd even goed mee werken.

-Graphics
Grafisch ziet de game er prima uit. Alleen willen de textures niet altijd even laden. Het ene stuk ziet er prachtig uit en het andere weer als of het letterlijk uit een 10 jaar oude game komt. Soms blijft dit zo maar vaak duurt het gewoon erg lang voordat het laad. Maar het is niet allemaal negatief! verre van!. De aandacht aan detail is hartstikke goed gedaan en ook als de textures laden ziet de game er gewoon goed uit.

-Gameplay
De gameplay is dik in orde. Alles zit goed in elkaar en er is super veel te doen! zowel in singleplayer en multiplayer!. Ook de storylines zitten goed in elkaar

All met all is er met de 'Game' zelf niks aan de hand. Het is echt een fantastische game om te spelen. Alleen de performance/texture problemen moeten echt snel aangepakt worden aangezien het op een duur best vervelend word.

Vanwege de bugs op dit moment raad ik je aan nog even te wachten om de game te kopen voor pc. Als deze dingen zo goed als verholpen worden heeft rockstar een echte masterpiece geleverd!

Heb jij ook een Red Dead Redemption 2, Windows?

Meer advertenties

Heb je het spel op DX11 of DX12 staan ? Het is bekend dat de 1080Ti het slecht doet op DX12 en veel sneller is op DX11.
Er is alleen Vulkan en DX12 ondersteuning. Helaas op beide het zelfde verhaal ;(
Dezelfde ervaring hier. Ik heb een Radeon R9 380 series met 4GB geheugen. En een I5-3570 3,40 GHz processor en 16GB geheugen. Beeld is vaak schokkerig en blijft geregeld hangen. Is eigenlijk niet te spelen.
Zou dat aan de bugs liggen of moet ik alles vervangen?
Met ‘hangen’ bedoel je dan tijdelijk of zo goed als een crash? Je zou kunnen proberen in je grafische settings te kijken naar de optie ‘api’ er is namelijk bekend dat de ‘vulkan’ api in dit spel rare freezes/crashes geeft. Deze zou je op dx 12 kunnen zetten.

Ook voldoe je net aan de minimum systeem eisen voor 1080p 30fps. Dus helaas denk ik dat het in jouw geval eerder op upgraden aan komt tegen de lage framerate.
Crash inderdaad....
Nou ja, n goeie reden om maar weer eens een upgrade van de pc te doen. :)
Bedankt.
Oh, oh, oh, de beste ontwikkelaars van de stal zijn natuurlijk met GTA 6 bezig. Dit pc poortje was waarschijnlijk prio 99, het lijkt wel of ze het aan Iron Galaxy studios uitbesteed hebben. Ik wacht wel tot ie op steam is, ik doe geen zaken met de rockstar of epic launchers.