Canon Pixma MP620 Review

Mr_gadget 27 mei 2010, laatste update op 27 mei 2010, 711 views

Canon Pixma MP620

Pluspunten

• wifi en bekabeld netwerk
  • automatisch openend deurtje
  • goede afdrukkwaliteit

Minpunten

• geen duplex print, handmatig alleen
  • kleinere inkttanks met chip (duurder)
  • niet een echte netwerkprinter

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3
Nieuwe printer
De vorige printer had een software error waardoor hij niet meer wilde printen helaas. Gezien de overige postieve ervaringen met Canon is het toch wel weer een Canon geworden. De oude printer, een Canon Pixma iP3000 zal hier daarom als referentie worden gebruikt.

De MP620
De MP620 is een multifunctional, dat wil zeggen je kan ermee: printen, scannen en kopÔŽren. Tevens zit er een netwerkaansluiting en een wifikaartje in. Ook een een geheugenkaart reader en pictbrigde aansluiting ontbreken niet. Net als de iP300 heeft de MP620 een intere papierbak.

Kwaliteit
De printer print netjes. Hij lijkt wel vaker vast te lopen op het papier dan de oude.

Cartridges
Als "verbetering" heeft Canon de cartridges voorzien van chips. Deze voegen naar mijn idee niet echt veel toe. Het is meer zodat je minder makkelijk niet Canon cartridges kan gebruiken. Tevens zijn de cartridges kleiner (27 vs 19 ml) terwijl ze maar twee euro goedkoper zijn (zwarte cartridge).

Netwerk
De printer kan ook via het netwerk gebruikt worden. Het is echter geen volwaardige netwerkprinter. Er is namelijk niet een goed configeerbare slaapstand of een modus waarmee je hem bijvoorbeeld 's nachts kan uitzetten.
Wat helemaal onhandig is is dat als je handmatig duplex afdrukt je terug moet naar je pc om op oke te drukken. Je stuurt de opdracht naar de printer, dan moet je er naar toe om het papier om te draaien. Dan weer terug om op oke te drukken en dan kan je weer op en neer om je printje te halen 8)7
De ip3000 kon het papier zelf terugtrekken en omdraaien.

Heb jij ook een Canon Pixma MP620?

Waarom ben je niet gegaan voor de MP640? Die kan wel duplex printen en is een volwaardige netwerkprinter :) (wifi en wlan)
Die chip in de tanks, is volgens mij ook zo afgesteld, dat je tanks zo snel mogelijk "leeg" zijn.. :{

Ik heb van een andere fabrikant geprobeerd, maar hij verdomde om de inkttanks te herkennen helaas :( Het probleem van snel leeg zijn ligt denk ik ook aan de driver maar ik vind nergens hacked drivers helaasch :(

Zo wordt Canon snel rijk, maarja, alle printboeren doen dit...