1 review

EZDIY-FAB illusion RGB case fan, 120mm

Specificaties 23,9dB bij maximaal 1.200rpm - Bekijk alle specificaties

EZDIY-FAB illusion RGB case fan, 120mm Review

dutchtechnerd 4 november 2019, laatste update op 13 november 2019, 3.024 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.dutchtechnerd schreef afgelopen jaar 13 reviews, waarvan 100% gesponsord.

EZDIY-FAB illusion RGB case fan, 120mm

Een mooi setje RGB fans voor een leuk prijsje! Er is keuze uit meer dan genoeg effecten en ze verplaatsen veel lucht.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Heel veel effecten
  • Doet wat het doen moet

Minpunten

• Snelheid niet te regelen
  • Hoorbaar

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 3
Geluid (min) Score: 3
In deze review gaan we het hebben over deze 5 fans van EZDIY-FAB. Deze fans zijn verkrijgbaar voor €35,99 op Amazon.

Specificaties
Afmetingen: 120*120*25 mm
Fan speed (RPM): 1200 (± 10%)
Airflow (CFM): 56,27 max.
Geluidsniveau (dBA): 23,9
Aansluiting: 6-pin en SATA power

Verpakking en inhoud
De fans zijn verpakt in een stevige zwarte zonder poespas.

De set bestaat uit 5 fans, 20 schroeven, een fan hub en een afstandbediening.

Installatie
De installatie gaat precies zoals elke ander case fan. Het enige kleine verschil is dat de fans en de hub niet worden aangesloten op het moederbord. Deze worden direct op de voeding aangesloten. Uit elke fan komt één 6-pin kabel die wordt aangesloten op de hub.

De hub wordt vervolgens, via SATA power, aangesloten op de voeding. De hub is te monteren middels het dubbelzijdige tape. Een voordeel van dit systeem is dat er relatief weinig kabels zijn. Een nadeel is dat de snelheid van de fans niet geregeld kan worden.

Uiterlijk en effecten
De fans zien er goed uit en voelen niet goedkoop aan. De verlichting komt vanuit het midden van de fan. In het midden zijn 16 ledjes verwerkt.

De lichteffecten zijn in te stellen via de meegeleverde afstandbediening. Er is keuze uit alle denkbare effecten en statische kleuren, voor ieder wat wils! De effecten zijn ook te 'pauzeren', dit is erg handig als je bijvoorbeeld wel het regenboog effect wilt maar niet de constant bewegende kleuren. De zijkant van de fans is een klein beetje doorzichtig zodat daar ook een beetje licht doorheen schijnt, dit geeft mooie effecten in het donker.

Als je de fans 'omgedraaid' gebruikt, zijn de lichteffecten nog steeds goed te zien. Dit vind ik zelf erg mooi omdat de oriëntatie van de fans dus eigenlijk niet uitmaakt.

Geluidsproductie
De geluidsproductie van de fans is 23.9 dBA bij een snelheid van 1200 RPM, de luchtstroom is dan 56.27 cfm. De fans verplaatsen dus echt veel lucht! Op de hoeken zitten rubberen pads om trillingen in de kast te verminderen. De snelheid van de fans is helaas niet aan te passen, daardoor draaien ze de hele tijd op volle touren. Ze zijn wel hoorbaar, maar zeker niet storend!

Heb jij ook een EZDIY-FAB illusion RGB case fan, 120mm?

Dankjewel voor de review,

Ik heb zelf ook een setje van 5 gekocht en ik ga kijken of het niet mogelijk is toch de fans aan te sturen van het moederboard.
Aangezien de fan een 6 pins connector is verwacht ik dat dit gewoon de standaard ground+12V+sense draad is samen met de 5v+data+ground pin voor de rgb.

Uiteindelijk verwacht ik 1 van de volgende 2 dingen te moeten doen.
Optie 1: Ik moet bij elke fan de Ground+12v+sense draad vinden, een nieuwe 3 pin op die kabels krimpen en deze vastmaken aan een fanheader op het moederboard.

Of ik hoop dat de volgende optie beter werkt:
optie 2: Een verloopje naar een 3 pin op de sata connector proppen en die in een fan header stoppen. Ik heb dan wel geen tachometer, maar mijn moederboard kan er wel mee om gaan.

Als het (niet) lukt zal ik deze reactie editten.
Ik ben benieuwd of het gaat lukken! :) :)
Ik hoop het wel want dan verwacht ik een stille pc te hebben onder 100% load (2x GPU + 3700x)
Hoi @rodebest toevallig al tijd gehad om dit te proberen?
Ik deze ook dus je kan de snelheid wel aanpassen met de afstand van de hub.
Je hebt 3 standen. Ik zet altijd op 2 want 3 is wel erg luid. Heb er ook 9 in men case steken. Ja kan tot 10 gaan op 1 hub.
ik heb 4 setjes van 5 gekocht en werkt perfect en dat voor 150e 8)7
de rgb ziet er echt prachtig uit. Normaal ben ik niet van goedkoop doen maar als ik van corsair 20st moest kopen dan was ik een jaar of 30 aan het sparen en nog eens 10 jaar voor alle benodigde eromheen.

Voor diegene die zich afvragen wat ik met 20st doe (thermaltake core p8) beest van een kast maar erg leeg zonder fans |:(