Grado SR225i Review

Aelthar 26 mei 2010, 1.757 views

Grado SR225i

Pluspunten

• Neutraal
  • Licht / Comfort
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Uiterlijk is kwestie van smaak

Ik gebruik deze Grado SR225i in combinatie met mijn Macbook Pro, iPod Classic en mijn hongkong DAC.

Geluidsweergave: zeer natuur getrouw, al mist hij wat in het laag omdat het een open koptelefoon is. Hier krijg je echter een enorm fijne, lichte, en subtiele weergave voor terug! Deze koptelefoon is geenzins bedrukt te noemen.
Gebruiksgemak: Ik heb van nature vrij snel last van mijn oren (het stukje kraakbeen boven de oorlel). Dit merk ik met mijn motorhelm, maar ook met hoofdtelefoons. Diverse hoofdtelefoons konden mij daarom niet bekoren omdat ze of te strak zaten, te zwaar waren of gewoon te hard. De Grado valt niet over je oor, maar erop, normaliter zou ik zo'n koptelefoon niet weten te waarderen, maar de Grado is -zo- licht, dat je er niks van merkt!
Bouwkwaliteit en afwerking: De bouwkwaliteit is zeer goed, het is een zeer degelijke en stevig opgebouwde hoofdtelefoon, in het bijzonder de draden, welke vaak toch een zwak punt zijn bij de Grado's. Afwerking is wat mij betreft prima.
Prijs: Ze zitten (terecht) in dezelfde prijsklasse als de betere Sennheisers, echter raad ik je ook eens aan om 2e hands te kijken. Ik heb mijn SR225i gekocht voor de schamele prijs van 125 euro, en audio slijt niet zo snel ;) (ik heb wel even nieuwe oorkussentjes gekocht + een kistje).

Overall zeker aan te raden!

Heb jij ook een Grado SR225i?

Okay, en beschrijf nu het geluid van deze Grado's eens?
Dat is namelijk toch wel belangrijk in een hoofdtelefoon review he;)
Lijkt me goed toch? :9
Sowieso is dat toch enorm subjectief, en zul je zelf moeten aan luisteren :)

[Reactie gewijzigd door Aelthar op 26 mei 2010 23:11]

Klopt, het is subjectief, maar dat is juist het leuke van een review, daar kun je je mening in kwijt. Je kunt dus precies vertellen waarom je deze Grado SR255i hebt gekocht en niet bent gegaan voor een van de higher-end Sennheisers, AKG's, Audio-Technica's of Beyerdynamics.

Ik weet dat het uitleggen van geluid, het ervaren er van en het plezier moeilijk te verwoorden is, maar probeer het in ieder geval. Of tenminste, gebruik wat meer woorden.