T-Mobile G1 Zwart Review

Aelthar 26 mei 2010, laatste update op 26 mei 2010, 204 views

T-Mobile G1 Zwart

Pluspunten

• Android
  • Fysiek toetsenbord
  • Capacitief touchscreen
  • Bereik

Minpunten

• Trager met nieuwe updates
  • Geheugengrootte

Featureset: tja, zelfs een jaar na datum van aanschaf heeft deze telefoon nogsteeds alles wat de nieuwe telefoons ook hebben!
Bereik: ik heb eigenlijk altijd en overal 3G op het KPN netwerk met deze telefoon
Accuduur: Een voldoende accuduur voor een smartphone. Vergeleken mijn vorige Nokia N82 gaat hij even langs / iets langer mee, ik kan hem anderhalve dag gebruiken zonder op te laden. Mijn inziens normaal voor een smartphone.
Gebruiksgemak: Android laat weinig te wensen over, en met het fysieke toetsenbord verkies ik deze telefoon boven de iPhone 3G(S) die ik een tijd heb gebruikt. Er zitten voldoende sneltoetsen op de buitenkant van de telefoon, zonder dat deze de telefoon lelijk maken, hiermee komen we op het volgende punt
Design: De HTC G1 was een van de eerste telefoons die HTC introduceerde met de kenmerkende omgebogen kin. Persoonlijk vind ik dat een slimme zet. Ten eerste zit hij lekker in je broekzak tov de wat stijvere/grotere iPhone, en heel belangrijk: je scherm krijgt nooit krassen. Teven hebben ze op de achterkan een klein puntje gemaakt bij de camera zodat de achterkant ook geen krassen krijgt.
Bouwkwaliteit en afwerking: Goed, ik heb getwijfeld tussen Zeer goed en Goed, ik geef hem geen zeer goed, vanwege het schuifmechanisme dat toch een beetje zwak aanvoelt. Ondanks dat deze het al anderhalf jaar prima uithoud zo!
Stabiliteit en betrouwbaarheid: een stuk beter dan de Nokia N series, hij heeft me nooit in de steek gelaten, maar dit verwacht ik ook van een telefoon.
Prijs: Destijds voor 300 euro aangeschaft, een prima prijs, daar koop je nu geen android meer voor (van deze klasse).

Over het algemeen word de telefoon met de nieuwste updates (Android 1.6) nu wel te traag, en het geheugen voor de nieuwste apps nu toch wat te klein. Des al niet te min een dikke Goed voor deze telefoon!

Heb jij ook een T-Mobile G1 Zwart?

Reviews door de redactie