Kobo Forma 8GB Zwart

€ 296,45
Specificaties 8" E-Paper touchscreen met 8GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Forma 8GB Zwart Review

Piet54321 30 oktober 2019, 829 views Product gekocht

Kobo Forma 8GB Zwart

Hele goede, maar ook dure e-reader.

Pluspunten

• Groot scherm.
  • Verlichting nauwkeurig. in te stellen
  • Veruit de snelste e-reader die ik tot nu toe heb gehad, zowel instellingen als bladzijdes omslaan.
  • Heel licht in gewicht.
  • Leesinstellingen zijn heel nauwkeurig in te stellen. Erg prettig.

Minpunten

• Duur.
  • Geen lader meegeleverd, alleen de kabel.
  • Micro USB in 2019 op een e-reader van € 279. SCHANDE!
  • Portrait mode niet goed vast te zetten.
  • Verlichting aan de kant van de knoppen wat zwakker.

Dit is de beste Kobo e-readerdie ik tot nu toe gehad heb. Hij is lekker snel, zowel bij het instellen als bij het bladzijde omslaan.
Lezers instellingen zijn heel nauwkeurig in te stellen, lettertype/dikte van de letters/regelafstand/marges. Echt perfect.
Het scherm is haarscherp en lekker groot. De verlichting is prettig, zoals je het zelf wilt. Aangenaam voor je ogen. Wel is er een wat zwakkere balk aan de kant van de knoppen. Mij stoort het niet, maar dit zou toch niet moeten gezien de prijs.
De reader is niet zwaar en ligt goed in de hand.
Kortom, lekker lezen.
Er zijn ook wel wat nadelen:
Ik vind het raar dat op dit top apparaat nog een micro usb aansluiting zit. Dat is heel wat minder handig dan usb-c. Ook is het vreemd dat een lader niet wordt meegeleverd.
De portrait mode and landscape mode zijn ieder voor zich wel vast te zetten, maar als je de reader 180 graden draait, dus knoppen aan de andere kant, dan draait het beeld ook om.Dit gebeurt veel te snel en schijnbaar willekeurig. Ik lees altijd met de knoppen aan dezelfde kant en wil dit dus niet. Echt wel een nadeel. Ik verwacht een software update hiervoor.
Ondanks de kleine nadelen echt een heel prettige reader.

Heb jij ook een Kobo Forma 8GB Zwart?

Vraag & Aanbod