NZXT SENTRY LX Review

Harrie Stotter 26 mei 2010, laatste update op 26 mei 2010, 1.888 views

NZXT SENTRY LX

Pluspunten

• Als de controller werkt. Zie punten bij Negatieve Eigenschappen.
  • 1. Kan 5 Fans aansturen.
  • 2. Ziet er gelikt uit. (hoog gadget gehalte)
  • 3. Temperatuur meting is goed.
  • 4. Aansturing van de fans aan de hand van de temperatuuren werkt uitstekend.
  • 5. Goed in te stellen Minimale, Maximale fan toerentallen.
  • 6. Werkt ook met fans zonder toeren terug melding. Alleen minder geavanceerd.
  • 7. Prijs is niet heel erg gek.

Minpunten

• 1. Batterij die de Datum en Tijd chip van stroom moet voorzien is na 2 dagen leeg. Hierdoor is als de PC 2 dagen of meer uit is geweest de datum en tijd ge-reset naar de begin waarde. Wat vreemd is dat de veranderde Fan snelheden wel bewaard blijven.
  • 2. Af en toe gaat terwijl de PC aan staat het scherm op zwart. De fan controller lijk uit te zijn. Reboot, PC Uit. Stoom van PC af geeft geen oplossing scherm blijft zwart. Reset knop van Controller gebruiken. Dan heb je weer licht. Alleen alle ingestelde threshold waardes zijn dan ge-reset naar hun default waarden + Datum en tijd zijn ook ge-reset naar begin stand.

Features Score: 5
Kwaliteit Score: 2
Algemene beoordeling: Voldoende/Matig.
Dit omdat het apparaat vooral technisch nog al eens steken laat vallen. Loopt vast, Houd datum en tijd niet vast.

Features: Zeer goed.
Dit omdat het apparaat simpel maar goed in te stellen is voor aangesloten Temperatuur sensors en fans. Is goed af te lezen door zijn duidelijke display en weergave.

Kwaliteit: Slecht.
Dit omdat Het apparaat zijn datum en tijd niet vasthoud en het scherm regelmatig op zwart gaat.

Prijs: Goed.
Dit omdat even afgezien van de niet vasthouden van datum/tijd en het op zwart gaan van het scherm het voor de prijs een goede functionaliteit bied.

Heb jij ook een NZXT SENTRY LX?

wat is jou ervaring met betrekking tot het max toerental van de fan's?

ik heb zelf namelijk ook deze controller maar mijn 1900 toeren fans kunnen max op 1600 en mijn 900 toeren fans op 700.
op de een of andere manier lopen ze nooit full speed, maar zo een 75% max.
ik vind dit zelf wel een nadeel en overweeg binnenkort daardoor toch maar weer een oldskool draaiknop controller.
Mijne heeft het altijd goed gewerkt .
Maar de minpunten die hier worden aangegeven verschijnen bij mij ook af en toe vallen nu ook de letters weg bij de rpm.
En dat batterijtje kan je vervangen voor een andere mijne gaat nu voor 5 dagen mee.

[Reactie gewijzigd door joey93 op 13 november 2010 22:32]

Ik heb hem al ander half jaar en bij mij werkt het gewoon.
Heb je de bijgeleverde batterij wel geplaatst? en anders zal die wel leeg zijn?
1 week geen stroom erop en hij werkt nog bij mij!
Verder heb ik nog nooit problemen met het wegvallen van letters...
Het enige wat ik soms heb is dat hij ineens op zijn alarm schiet(piept 1 keer) en dan gooit de controller alle fans ineens aan.
Dit is is soms hinderlijk in de nacht, verder heb ik er geen problemen mee.
Wat ik zelf wel hinderlijk vind is dat het scherm niet aan en uit kan origineel, dit heb ik opgelost met een klein schakelaartje aangesloten op de + en - van het schermpje