1 review

Asus TUF Gaming M5

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 6.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Asus TUF Gaming M5 Review

Anouar 5 december 2019, laatste update op 12 december 2019, 899 views Product geleend

Asus TUF Gaming M5

Asus heeft weer een nieuwe budget muis de markt op gebracht, namelijk de TUF Gaming M5. Als je een klein budget hebt maar toch een top kwaliteit muis wilt hebben met macro keys en RGB, dan zou ik vooral door lezen en misschien is deze muis wel geschikt voor jou.

Pluspunten

• 6.200 DPI range
  • Mooi design
  • Hoge kwaliteit
  • 3 Profiles

Minpunten

• Geen software op MacOS

Asus TUF Gaming M5 & Asus Gaming P3

Asus staat bekend om veel dingen, denk aan laptops, componenten, randapparatuur en meer. Nu heeft Asus ook verschillende productlijnen, waaronder de TUF Gaming lijn. De TUF Gaming M5 is een budget muis van hoge kwaliteit. De muis is wel klein en is dus handig voor een clawgrip of kleine handen. Naast de extra macro keys die deze muis heeft kan je ook genieten van de 6200dpi-sensor en een PixArt PAW3327 optische sensor. Deze optische sensor zie je niet vaak terug maar is zeker niet slecht. Lees vooral verder als je meer wilt te weten wilt komen over deze muis en zijn functies.

Specificaties

Bron: TechPowerUP

Unboxing

Zodra we de dozen voor ons hebben vallen er meerdere dingen op. Het Asus logo, het TUF Gaming logo en het TUF Gaming icoontje. Het enige wat eigenlijk anders is is het product zelf. Ik vind het zelf erg mooi en interessant dat de designs overeenkomen.

Als we even focussen op de muis zelf zien we de wat kleinere details. Er wordt duidelijk aangegeven dat deze muis beschikt over de Asus AURA Sync (Daar later meer over). Natuurlijk zien we ook de muis in het midden en het TUF Gaming icoontje wat mooi uitgelicht is.

De achterkant van de doos is erg simpel maar wel interessant. We zien het Asus logo terugkomen en de muis zelf. Verder staan er belangrijke specificaties op wat erg interessant kan zijn.

Eenmaal de doos geopend zien we de muis ingewikkeld met wat folie. Verder hebben we ook nog een specificatie blaadje erbij waar alles tot in detail wordt benoemd.

Eenmaal de muis uitgepakt te hebben zien we hem dan eindelijk goed. Het is naar mijn mening een erg mooi en strak design. De 2 macro keys aan de linkerkant van de muis vallen meteen goed op en ook zien we aan de rechterkant TUF Gaming erg mooi gegraveerd staan op de muis. Verder is de kabel 1,8 meter en zal voor de meeste setups prima passen.

ASUS ROG Armoury II

De bijbehorende software voor de muis valt hier te downloaden.

Zodra we de software hebben geïnstalleerd en geopend worden wij verwelkomd bij het eerste instelbare gedeelte van de muis. Hier kunnen wij de meerdere knoppen selecteren en aanpassen naar eigen wens. Verder heb je ook meerdere profielen aan de zijkant staan, deze profielen zijn een soort van hersenen voor een muis. Je kan bijvoorbeeld een shooter profiel hebben en dan gaat bijvoorbeeld je DPI wat hoger of lager en kan je dus ook andere macro keys instellen. Als je dan bijvoorbeeld profiel 2 kiest kan je het weer helemaal anders doen zonder dat alle ingestelde functies van profiel 1 verloren gaan.

Verder kan je op de volgende screenshots zien wat er nou eigenlijk allemaal aanpasbaar is.

Sync functie
Via de Sync functie kun je meerdere Asus producten die beschikken over Asus Sync samen laten werken. Wil je bijvoorbeeld dat al jou Asus producten een blauwe gloed weergeven op hetzelfde moment? Dan kan je ze allemaal samen syncen.

Gebruikerservaring

Na meer dan een maand deze muis te gebruiken voor school, werk en gamen ben ik erg tevreden. Ik vond het jammer dat de ASUS Rog Armoury 2 software niet werkte op mijn MacBook voor school maar dat is niet zo een groot probleem. De muis zelf is erg compact en makkelijk om mee te nemen. Zelfde geldt voor de TUF Gaming P3 muismat, doordat het gemaakt is van stof is het makkelijk oprolbaar en mee te nemen. Eenmaal aangekomen op bestemming is het plug-and-play.

Verder werken de profiles en macro keys perfect tijdens het gamen. Laatst speelde ik bijvoorbeeld een shooter en kon ik tijdens het spelen gemakkelijk wisselen van profile.

De TUF Gaming M5 is een prima budget muis voor hedendaags gebruik, de meegeleverde features zijn erg handig en zijn perfect voor het gamen. De TUF Gaming P3 is een echte aanrader, vooral als je hem gebruikt met de M5 muis. De muismat heeft een anti-slip rubberen basis waardoor hij zich goed vast kleeft aan het bureaublad en anti-rafel stiksels zodat de muismat nog lang in goede conditie blijft.

De TUF Gaming M5 is hier te bestellen en de TUF Gaming P3 hier.

Asus, erg bedankt voor deze samenwerking waar deze review uit is gekomen, en ik hoop natuurlijk dat we nog lang samen kunnen werken voor meerdere reviews.

Tips, complimenten en of vragen kunnen in de comments hieronder!

Heb jij ook een Asus TUF Gaming M5?