Specificaties 200GB 3.5" HDD (ATA) - Bekijk alle specificaties

WD WD2000JB, 200GB Review

bombarie505 7 maart 2006, 384 views

WD WD2000JB, 200GB

Pluspunten

• redelijk stil en weinig last van warmteontwikkeling

Minpunten

• betrouwbaarheid

Deze schijf had ik gekocht voor opslagcapaciteit. Ingebouwd in m'n webserver om eindelijk eens alle meuk bijelkaar te hebben staan. Was aanvankelijk tevreden als vervanging voor een 60 Gb IBM deskstar. Installatie verliep vlot en met een klein beetje aandringen kon het moederbord er mee overweg.
Probleem ontstond na een maand of 6. Het OS (W2K) kon na een klein upgrade niet meer met de schijf overweg. Na een aantal malen herhalen van een clean-install bleek er toch een probleem met de schijf. Met behulp van een oude 10Gb Maxtor kon ik het systeem weer in de lucht krijgen maar de eerste 10 Gb partitie van de schijf gebruik ik maar niet.
De disktools kunnen niet echt een probleem vinden. Helaas kan het bonnetje nergens meer vinden dus ruilen is een beetje moeilijk. Ik heb het vertrouwen een beetje verloren in deze schijf.
Daarnaast heb ik ook nog een 2e WD schijf van 40 Gb liggen die ook al niet meer te gebruiken is...

Heb jij ook een WD WD2000JB, 200GB?

Misschien opsturen naar WD zelf. Die kunnen ahv serienummer de produktiedatum wel achterhalen (als je dat zelf met disktooltjes al niet kan).
Vroeger was WD nooit zo moeilijk...
Nee heb je, ja kan je krijgen.

Het blijft wel tricky m.i. de schijf de schuld te geven als menig disktool niks vindt. Maar het kan inderdaad gebeuren (zelf ook meegemaakt).
Ik zou je geheugen even checken met memtest86 als ik jou was.
En als je er zeker van bent dat de schijf kapot is kan je hem inderdaad rechtsstreeks naar WD sturen, dat zou geen probleem moeten zijn. De garantie is volgens mij 3 jaar.
Ik heb deze schijven al een tijd zonder problemen draaien; een survey maken alleen n.a.v. een negatieve ervaring vind ik dus een beetje flauw.
Ik heb zelf 3 WD hdds draaien (40/120/ 320 ) en nooit problemen mee gehad. WD koos ik omdat ik altijd zoveel goeie argumenten erover hoorde vanwege zijn betrouwbaarheid.

Jij hebt gewoon pech denk ik, zo zie je dat ervaringen heel persoonlijk zijn.
dat kan alleen met retail producten en niet met oem schijven die zouden door de winkel in een systeem gebouwd moeten zijn en dus ook geserviced worden door de winkel...